» اخبار جدید » پذیرایی از دلدادگان سلطان خراسان در موکب کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

پذیرایی از دلدادگان سلطان خراسان در موکب کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک

۸ مهر ۰۱ 1۰21

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، همزمان با سی صفر و سالروز شهادت هشتیمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا علیه آلاف و التحیه و الثنا خادمیاران و یاوران کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک در این شهرستان برای خیل عظیمی از دلدادگان کوی رضوی که سعادت حضور در مشهدالرضا را نداشتند اقامه عزا کردند تا همگی خود را میهمان حضرت رضا(ع) ببینند که با اقدام عطر خوش رضوی در کوی و برزن این شهرستان پیچیده شد و فضای شهر را معطر کرد.

بخش محوری این ویژه برنامه مربوط به برگزاری غرفه های مختلف فرهنگی، سخنرانی پیرامون آشنایی هر چه بیشتر مردم با سبک زندگی امام رضا (ع)، مداحی در رثای آن امام و همچنین اطعام عموم عاشقان حضرت رضا (ع) بود.

ویژه برنامه شهادت امام مهربانی ها در مسجد امام رضا (ع) شهرستان قرچک واقع در خیابان مخابرات با سخنرانی حجه الاسلام اکبری برگزار شد که وی پس از ایراد سخنرانی پیرامون فضائل ، زندگینامه و کیفیت شهادت حضرت گفت: علاقه و ارادت خاص مردم ایران به امام رضا (ع) وصف ناشدنی است و در طول تاریخ هیچ کسی نتوانسته این محبت را از ایرانیان بگیرد و بلکه روز به روز بر آن افزوده می شود به نحوی که امروز طبق اعلامیه های رسمی عظیم ترین اجتماع عزاداران رضوی طی تاریخ را در مشهدالرضا شاهد بودیم.

اکبری در ادامه ضمن محکوم کردن جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم و اهانت به احکام الهی و همچنین تخریب اموال عمومی به دست آشوبگران اذعان داشت: در چند روز اخیر شاهد کینه ورزی معاندین و ایجاد اغتشاش در شهرها و آسیب زدن به اموال عمومی و … بودیم. دشمن به زعم خود میخواهد با این دست اقدامات مردم را از دین زده نشان دهد ولی مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی بار دیگر در سوم مهرماه که بوی ۹ دی میداد نشان دادند انقلابی که با رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفته و با رهبری مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده، مستحکم تر از این حرفهاست و ریشه های آن در خون شهدایمان است فلذا علیرغم وجود همه دشمنی ها ولی استوار و محکم به حیات خود ادامه خواهد داد.

در ادامه پس از پخش نوای آمده ام ای شاه پناهم بده و ورود بیرق سبز رضوی به محفل عزاداران، حال و هوای صحن و سرای شاه خراسان بر فضا حاکم شد و همه حضار با چشمانی بارانی از آن تبرک جسته و سپس آقایان امیر بامداد، امیرحسین احتشام زاده و حمید حسین زاده از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت و اقامه عزا پرداختند.

بامداد با اشاره به شفا گرفتن دو دختر از حضرت رضا (ع) تصریح کرد: به توصیه اقوام و دوستان والدین دو دختر ناتوان جسمی به مشهد جهت گرفتن شفای دخترانشان عزیمت می کنند و پس از دخیل بستن روزانه، روزی پدر خسته شده و فقط یکی از دختران را با خود به پنجره فولاد حضرت می برد و دیگری را در محل اسکان کنار مادر گذاشته تا رفت و آمد برای وی تسهیل شود. پس از مدتی پدر رو به گنبد طلای امام مهربانی ها کرد و به ایشان عرضه داشت اگر شفای دخترانم را ندهی شکایتتان را پیش مادرتان خانم فاطمه الزهرا (س) خواهم کرد. با گذشت مدتی پدر خسته شده و به خواب میرود و ناگهان با تکان داده شدن شانه اش توسط دخترش بیدار می شود که به او گفت آقایی به دیدارم آمد و گفت به پدرت بگو شفای دخترت را دادم ولی هیچ گاه شکایت مرا به مادرم نکن.

در همین اثنا پدر با خود می گوید حال با چه رویی با دختر دیگرم مواجه شوم و بگویم خواهرت شفا گرفته ولی تو نه که پس از رسیدن به محل اسکان با انبوه جمعیت مواجه شده و متوجه می شود در همان لحظه که ایشان در حرم بوده و به لطف الهی حضرت رضا (ع) شفای دخترش را داده بود، شفای خواهر دیگر را هم داده بودند.

پس از بیان این خاطره ولوله ای در مسجد به پا شد و همه حضار شیون کنان یا رضای غریب گفته و به پهنای صورت اشک می ریختند.

همچنین مجید بیرامی رابط کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک اذعان داشت: با تدابیر خردمندانه ای که آستان قدس تحت عنوان ” همه خادم الرضاییم” اندیشیده اند، عموم مردم ایران اسلامی در منطقه محل زندگی خود می توانند به امام مهربانی ها خدمت کنند و این خدمت محدود به حرم مطهر نمی شود.

بیرامی افزود: خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک به عنوان بخشی از این مجموعه عظیم با به کار گرفتن ظرفیت های مادی و معنوی خود در شام غریبان شهادت مولای خود به ارائه خدمت به ارادتمندان حضرت ثامن الحجج علیه السلام در عرصه های مختلف پرداختند.

وی با بیان اینکه کلیه خدمات ارائه شده این کانون تحت عنوان “همه خادم الرضائیم، نجات انسان رسم مسلمانی” انجام می شود اعلام کرد: امیدواریم با عنایت مخصوص امام مهربانی ها جوانان و نوجوانان این مرز و بوم از دام توطئه دشمنان نجات پیدا کنند و زیر سایه حضرت رضا (ع) باشند.

وی اشاره داشت: در ده روز اخیر شاهد اقدامات هنجار شکنانه دشمنان اسلام و نظام به منظور ضربه زدن به آن بوده ایم. آنان با تمام قوا وارد میدان شده و حتی از به خطر انداختن نوجوانان سرزمین کوتاهی نکردند چرا که اساسا جان انسان ها برایشان اهمیتی نداشته و ندارد و دشمنان اسلام و انقلاب دلشان برای مردم ما نسوخته و صرفا به دنبال منافع خودشان هستند.

بیرامی ادامه داد: ریشه انقلابی که آنها قصد وارد کردن ضربه های به قول خودشان کاری به آن را دارند در خون پاک ترین افراد این مملکت که همان شهدا باشند، قرار دارد و دعای این برگزیدگان این انقلاب را از گزند حربه های دشمن بیمه کرده است.

رابط کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک ضمن محکوم کردن جسارت به کتاب آسمانی و مقدس قرآن کریم، آتش زدن امامزاده ها و مساجد، هتک حرمت نوامیس مردم و به شهادت رساندن نیروهای نظامی حافظ امنیت این مردم اعلام کرد: مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی به خوبی در سالروز شهادت رسول الله و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و بار دیگر نشان دادند پشت این انقلاب و رهبرشان هستند.

وی در پایان تصریح کرد: همین جوانان و نوجوانان هستند که در موکب عزای ولی نعمت ایرانیان حضرت شمس الشموس (ع) در حال ارائه خدمت می باشند، خانواده ها و دستگاه های ذی ربط می بایست به خوبی مفاهیم بنیادی دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای این رده سنی جا بیندازند تا ببینند ضمیر پاک این جوانان چگونه عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین انقلابی بودن را انتخاب می کنند و خالصانه به ارائه خدمت می پردازند.

لازم به ذکر است که خادمیاران کانونهای تخصصی بیرون از مسجد با برپایی غرفه های مختلف مشاوره خانواده، شهدا، کودک و هنر به ارائه خدمات تخصصی پرداخته و برای برگزاری این مراسم بیش از ۵۰ نفر از خادمیاران و یاوران کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک خدمت رسانی کردند و برای برگزاری این برنامه بیش از ۴۷ میلیون تومان هزینه شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید