» اخبار جدید » از ۱۸ صندوق تامین اجتماعی، تنها ۲ صندوق قانون دارد/صندوق ها ورشکسته نیستند بلکه مافیا منابع آن را می خورند
اخبار جدید - دولت - همدان

از ۱۸ صندوق تامین اجتماعی، تنها ۲ صندوق قانون دارد/صندوق ها ورشکسته نیستند بلکه مافیا منابع آن را می خورند

۲۴ خرداد ۰۲ 1۰35

آسمانی نیوز- نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی ورشکسته نیستند، گفت: درواقع مافیایی که در این صندوق‌ها حضور دارد منابع آن را می خورند؛ بنابراین زمانی می توان با این مافیا برخورد کرد که قانون جامعی برای صندوق ها داشته باشیم.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی این است که از حدود ۱۸ صندوق، تنها ۲ صندوق قانون دارد و متاسفانه در برنامه هفتم به جای اینکه قانون جامع و واحدی را برای این صندوق ها در نظر بگیرند، چهار راهکاری که فقط به ضرر کارگر و کارفرما است، را ارائه دادند.

وی افزود: عملکرد صندوق های بازنشستگی زمانی درست می شود که از قانون واحدی تبعیت کنند؛ دوم اینکه در اختیار جامعه هدف قرار بگیرند؛ چه ضرورتی دارد «سازمان تامین اجتماعی» که باید برای کارگران باشد، اما دولت برای آن تصمیم بگیرد و رئیس انتخاب کند. من بارها تذکر دادم که هیچ کارگری عضو هیات مدیره های شستا نیست! هیچ کارگری عضو هیات مدیره صندوق های بازنشستگی نیست! هیچ بازنشسته‌ای عضو هیات مدیره صندوق ها نیست! هیچ ناظری عضو صندوق ها نیست! هیچ کارگر و فرزندش عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران نیست! بنابراین باید در درجه اول قانون جامع داشته باشیم و همچنین مدیریت آنها را به همین بدنه بسپاریم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: صندوق ها ورشکسته نیستند بلکه مافیایی که در این صندوق ها حضور دارد منابع آن را می خورند؛ بنابراین زمانی می توان با این مافیا برخورد کرد که قانون جامعی برای صندوق ها داشته باشیم. به عنوان نمونه، صندوق بازنشستگی کشوری، ۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ از بیمه شدگانش کسر کرد و به شرکت های زیان ده خود داده اما هنوز هم آن را وصول نکرده است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید