» اخبار جدید » گرانی نان در ماه محرم پیام بدی برای مردم به دنبال داشت
اخبار جدید - اقتصاد - اقتصادی - جدیدترین اخبار - خراسان رضوی - دولت

گرانی نان در ماه محرم پیام بدی برای مردم به دنبال داشت

۱۵ مرداد ۰۲ 0۰135

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کوتاهی دولت در کنترل گرانی نان، گفت: مسئولان وزارت اقتصاد باید تلاش کنند تا سامانه نان را هر چه سریع‌تر اجرایی کنند و بی تردید در صورت عدم عملیاتی شدن آن از وزیر اقتصاد طرح سوال خواهیم داشت.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ علی اصغر عنابستانی با انتقاد از کلید خوردن گرانی نان از شهر مشهد، گفت: باید دولت پاسخ دهد طرح ساماندهی تولید تا توزیع نان چرا نیمه تمام باقی مانده است و در مراحل پایانی چرا اجرایی نمی‌شود؟ اجرایی نشدن کامل این طرح از توزیع آرد تا قاچاق آن چرا به درستی پیگیری نمی‌شود.

نان نباید گران می شد

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن با انتقاد از اجرایی نشدن طرح ساماندهی توزیع و فروش نان، افزود: در حال حاضر با گرانی آب، برق، گاز، اجاره بها، هزینه دستمزد و… روبرو هستیم، بر همین اساس نمی‌توان انتظار داشت قیمت تولیدی نان بدون تغییر بماند اما در نظر بگیریم نان به عنوان آخرین سنگر معیشتی مردم باید بدون افزایش قیمت به دست مصرف کننده می‌رسید، دولت باید طرح ساماندهی فروش نان را به صورت کامل اجرایی و مابه التفاوت آن را به نانوایی‌ها بپردازد.

گرانی نان از مشهدالرضا قابل قبول نیست

رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کوتاهی دولت در کنترل گرانی نان، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد کم کاری دولت در کنترل قیمت نان هستیم اما امروز این کم کاری را بر دوش مردم گذاشته است، در این بین کلید خوردن گرانی نان از خراسان به واسطه اجازه استاندار این استان توریست پذیر قابل توجیه نیست، در ماه محرم و صفر مشهدالرضا(ع) میزبان مهمانان بسیاری است و شروع شدن این گرانی ازاین شهر قابل قبول نیست.

بدسلیقگی استاندار خراسان گرانی نان را از مشهدالرضا کلید زد

عنابستانی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۰ میلیون زائر وارد خراسان می‌شوند، یادآور شد: زمانی که نان از مشهد گران می‌شود یعنی تحمیل این گرانی به تمام مردم ایران، این بی سلیقگی و کج سلیقگی استاندار خراسان رضوی بود که اجازه کلید خوردن گرانی نان از این استان را داد، البته در سطح کلان گرانی نان به دولت باز می گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه نان به عنوان قوت لایموت اکثریت مردم کشور است، گفت: باید نان به عنوان حداقل خوراک مردم به نرخ مناسب به دست آنان برسد، اگر دولت قصد گرانی نان را ندارد یارانه آن را به نانوا بپردازد تا با قیمت مناسب به دست مردم برسد و ادامه فعالیت نانوایی‌ها مقرون به صرفه باشد.

گرانی نان را از جیب مردم جبران نکنید

وی با تاکید بر اینکه گرانی نان در ماه محرم از شهر توریست پذیر خراسان پیام بدی برای مردم به دنبال داشت، بیان کرد: مسئولان وزارت اقتصاد تلاش کنند سامانه نان هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا اگر قرار است کمکی به نانوا صورت پذیرد از طریق یارانه دولتی باشد نه از طریق جیب مردم! دولت جیب مردم را با افزایش قیمت نان نزند.

عنابستانی با بیان اینکه نان حداقل معیشت مردم است و نباید به راحتی روی گرانی آن تصمیم گرفت، یادآور شد: نان خوراک اصلی گروه ضعیف جامعه است نمی‌توان روی افزایش قیمت آن به راحتی تصمیمات لحظه‌ای اتخاذ کرد؛ دولت با حداقل درآمد از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه می‌تواند مسئله نان را حل کند و به راحتی یارانه خود را به نانوا بپردازد که موجب گرانی نان نشود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید دولت تدابیر منطقی برای جلوگیری از گرانی نان اتخاذ کند تا این مسئله به سایر استان‌ها کشیده نشود، اظهار داشت: دولت در حال پرداخت یارانه نان است اما بخشی از این یارانه به درستی توزیع نمی‌شود و شاهد قاچاق و خروج آرد به خارج از کشور هستیم و یا به گونه‌ای دیگر به دست مردم نمی‌رسد بنابراین باید طرح ساماندهی قیمت نان به صورت کامل اجرایی شود تا شاهد گرانی این کالای اساسی در جامعه نباشیم.

عنابستانی با بیان اینکه دولت با پرداخت یارانه نان به تناسب گرانی آرد و افزایش حقوق کارگران مانع گرانی آن می‌شود، خاطرنشان کرد: با این روش نه تنها نان گران نمی‌شود بلکه شاهد گرانی آن به عنوان آخرین سنگر معیشتی مردم نخواهیم بود، نمایندگان به دنبال اجرای کامل طرح ساماندهی نان هستند بی تردید در صورت عدم عملیاتی شدن آن از وزیر اقتصاد طرح سوال خواهیم داشت./

پایان پیام

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید