» اخبار جدید » گزارش مهدی عسگری از یک مصوبه مهم کمیسیون تلفیق برنامه هفتم‌: واگذاری زمین به مردم با هدف مردمی‌سازی تولید
اخبار جدید - اقتصاد - اقتصادی - جدیدترین اخبار - خودرو ، مسکن و گوشی همراه - دولت

گزارش مهدی عسگری از یک مصوبه مهم کمیسیون تلفیق برنامه هفتم‌: واگذاری زمین به مردم با هدف مردمی‌سازی تولید

۲۶ شهریور ۰۲ 0۰45

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت : با تصویب پیشنهاد کمیته احیاء اراضی، وزارت جهاد مکلف به واگذاری حق بهره‌برداری از اراضی برای تولید به افراد دارای صلاحیت می‌شود. اطلاعات مربوط به این اراضی باید از طریق درگاه ملی صدور مجوزها به‌طور شفاف در اختیار عموم قرار گیرد.

به گزارش«آسمانی نیوز» ؛مهدی عسگری نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شوذای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از سرمایه‌هایی که می‌تواند عامل مردمی‌سازی اقتصاد و رفع فقر و تبعیض در کشور باشد، سرمایه‌ی خدادادی زمین است؛ اظهار کرد: باید حق بهره‌برداری از این سرمایه خدادادی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع با مقاومت دستگاه‌های مربوطه مواجه است و درنتیجه دچار نوعی احتکار زمین شده‌ایم؛خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوطه ازطریق درگاه ملی مجوزهای کشور در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا ضمن ایجاد #شفافیت وجلوگیری از رانت اطلاعاتی، امکان نظارت مردم‌ نیز فراهم شود.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه گفت: این واگذاری بدون انتقال مالکیت و درچارچوب طرح‌های مصوب خواهد بود و اولویت در این واگذاری‌ها با متقاضیان بومی و دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط می‌باشد.

عسگری با تاکید بر اینکه حدود ۴میلیون هکتار از اراضی مستعد کشت دیم بلااستفاده و بخش قابل توجهی ازبیابان‌های کشور مستعد پرورش شتر و تولید گوشت قرمز است و درخصوص احیاء مراتع و جنگل‌های دست‌کاشت نیز از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده نمی‌شود،تصریح کرد: کشور با داشتن چنین استعدادها و ظرفیت‌هایی، نباید در محصولات اساسی دچار وابستگی باشد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در پایان تاکید کرد : مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم پس ازتصویب در صحن علنی مجلس و تائید شورای نگهبان، قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید