» اخبار جدید » یادمان شهید سید مهدی مقدسی در شهرقدس
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

یادمان شهید سید مهدی مقدسی در شهرقدس

۲۴ تیر ۰۱ 2۰58

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیرخم خادمیاران کانون خدمت رضوی جوانان و هیئت روضه الشهدا باخانواده شهید سید مهدی مقدسی دیدار کردند.

شهید مقدسی در ۲۰ مردادماه ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و پس از اتمام دوره ابتدایی همراه خانواده به شهرقدس آمد و تا مرحله دیپلم تحصیلات خود را ادامه داد و پس از شرکت در کنکور به خدمت سربازی رفت و چند روز بعد در رشته مهندسی در شیراز قبول شد.

اما باگذشت حدود ۶ ماه از آغاز تحصیل پدرش را از دست داد و به تهران انتقالی گرفت و در کنار تحصیل نان آور خانواده شد و در همین زمان بود که همراه نیروهای رزمنده لباس سربازی را پوشید به منطقه عملیاتی سومار رفت و پس از رشادت آفرینی فراوان براثر اصابت ترکش به دست نیروهای عراقی در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ به مقام والای شهادت نائل آمد.

یکی از همرزمان شهید سید مهدی مقدسی سینی در خاطره ای از این شهید بزرگوار تعریف می کند:« زمانیکه عراقی ها حمله کرده بودند، شهید مقدسی همراه یکی از همرزمانش که از فرماندهان گردان بود به آشپزخانه صلواتی رفتند؛ شدت حمله دشمن بسیار سخت بود و همه مکان ها را فراگرفته بودند. شهید گفت تا اینجا که آمدیم بعد از این چه می شود، تا این حرف را زد هواپیمای عراقی آمد و فرمانده ترکش خورد و برکتف راست و قلبش ایشان نیز ترکش اصابت کرد و به درجه رفیع شهادت رسید.

این محفل معنوی در معیت پرچم متبرک رضوی، ذکر صلوات خاصه، مدیحه سرایی و اجرای برنامه های فرهنگی همراه بود و در پایان با اهدای تابلو مزین به حرم متبرک رضوی و بسته های تبرکی از خانواده معظم این شهید والامقام آیین تجلیل به عمل آمد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید