» اخبار جدید » مهمترین کارکرد فرهنگی اصناف ترویج الگوهای مناسب برای عفاف و حجاب و ممانعت از ترویج فرهنگ مدگرایی منفی در کالاهای فرهنگی است
اخبار جدید - اصناف - البرز - جدیدترین اخبار - دولت

مهمترین کارکرد فرهنگی اصناف ترویج الگوهای مناسب برای عفاف و حجاب و ممانعت از ترویج فرهنگ مدگرایی منفی در کالاهای فرهنگی است

۲۶ اردیبهشت ۰۲ 1۰39

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: رعایت حجاب از منظر اجتماعی و فرهنگی دارای پیامد و بار آسودگی خاطر و احساس امنیت است لذا بانوان و دختران ما باید در اماکن عمومی و سطح جامعه رعایت این توصیه دینی و ارزشی را احترام گذارند.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ سعید جابری انصاری درباره اهمیت زینت حجاب و عفاف بانوان با بیان اینکه حجاب موجب سنگینی کفه‌ی آبرو و احترام بانوی محجبه است؛ اظهار کرد: دین اسلام با حفظ این منزلت و شأن مقام زن، به ارزش‌های والای حجاب تاکید کرده است.

وی معتقد است که اسلام به عنوان اکمل ادیان الهی می‌خواهد که رشد معنوی، فکری، علمی، اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه اسلامی در تراز یک بانوی شایسته و والا باشد تا بتواند خانواده و جامعه‌ای پاک و زلال را برای رسیدن به کمال انسانی ترسیم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بدون تردید در دنیایی که مبتنی بر علوم انسانی و نواندیشی است، اسلام هرگز به دنبال تبلیغ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست و دستمایه قرار دادن یا رواج چنین دیدگاهی نه تنها غلط و انحراف در دین مبین اسلام است بلکه جفای در حق زنان مقید به اصول اخلاقی و معنوی است.

وی اضافه کرد: کشور ایران مزین به وجود نظام و انقلاب اسلامی است بر این اساس زنان باسواد، آگاه و دارای معرفت دینی در این جامعه باید الگوی فرهنگی از زن مسلمان را از خود نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تاکید کرد: یکی از کارکردهای این نهاد هماهنگی و نظارت بر رسانه‌های ارتباط جمعی همچون روزنامه‌ها، مجلات و محصولات سمعی و بصری، نمایش‌ها و غیره است که در این بین توقع و جدیت ما توجه این قشر به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت آن است.

وی افزود: در همین راستا حمایت مادی و معنوی از آثار فرهنگی – هنری همچون تسریع در صدور مجوز، ارائه یارانه و تشویق تولید کنندگان آثار فرهنگی و هنرمندانی که راهکارهای تازه و جذاب در راستای توسعه فرهنگ عفاف ارائه کنند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز جلوگیری از انتشار و تبلیغ کالاهای فرهنگی همچون کتاب، فیلم، نشریات و آثار سمعی و بصری که با فرهنگ عفاف و حجاب مغایرت داشته باشد را از اهداف نظارتی این اداره کل برشمرد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان البرز، همچنین به جایگاه مهم اصناف در همراهی با انقلاب و نظام اسلامی در تحکیم و ترویج ارزش‌های دینی اشاره کرد و افزود: ترویج الگوهای مناسب برای عفاف و حجاب و ممانعت از ترویج فرهنگ مدگرایی منفی در محصولات و کالاها مهمترین انتظار مسؤولان فرهنگی از این قشر اثرگذار اقتصادی و اجتماعی است.

وی تاکید کرد: توقع می‌رود اصناف استان البرز نیز در این راستا با مداقه و حفظ شأن بانوان مکرم، نسبت به تعداد معدود افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، با زبان احترام بر رعایت حجاب متذکر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همچنین تصریح کرد: مصمم هستیم در راستای رواج فرهنگ دینی و ارزشمند عفاف و حجاب از ظرفیت سازمان‌های فرهنگی غیر دولتی و خصوصی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز بهره ببریم.

جابری انصاری گفت: نظارت فرهنگی بر شریان فضای مجازی و اینترنت همراه با دیگر نهادها و سازمان‌های مرتبط و ایجاد سیاست‌های حمایتی و هدایتی به منظور تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود و گسترش مظاهر تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف این اداره کل است.

وی برگزاری نشست‌ها و رویدادهای فرهنگی، دینی و اعتقادی در راستای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب به ویژه برای نسل جوان، نظارت بر تشکل‌های هنری، نمایشگاه‌های هنری و محافل هنری عمومی همچون کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها در راستای رعایت عفاف و حجاب را از دیگر اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید