» استان ها » آذربایجان غربی » حق انتخاب و تصمیم گیرنده انتخابات مردم هستند
آذربایجان غربی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست

حق انتخاب و تصمیم گیرنده انتخابات مردم هستند

۱۹ تیر ۰۲ 0۰26

آسمانی نیوز – نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در مورداهمیت چهار رکن اساسی در انتخابات مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت که توسط رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای سال جاری در حرم ثامن الحجج  بیان فرمودند؛ خاطرنشان کردند : رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امسال و برای اولین بار با توجه به اهمیت انتخابات ایندوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توصیه انتخاباتی اکیدی را به مردم و مسئولان داشتند و عنوان کردند هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ حجت الاسلام دکتر روح الله بیگی در گفتگوی اختصاصی با بهارستان آنلاین با بیان اینکه مشکل ما مسئولین این است که فرمایشات حضرت آقا را فقط خوب گوش می‌دهیم ولی خوب عمل نمی‌کنیم؛ گفت: واقعاً اگر به مانند آنچه که گوش می‌کردیم عمل نیز می‌کردیم، در طول این ۴۴ سال از گذشت انقلاب، یقیناً  امروز کشور ما درگیر اینهمه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نبود.

وی با ابراز تاسف از نهادها و سازمان هایی که متولی امر انتخابات هستند،اما آنگونه که باید و شاید دغدغه منویات حضرت آقا را ندارند! اظهار کرد: ای کاش همه مانند شما عزیزان خبرنگار دغدغه انتخابات را داشتند! نه از الآن، بلکه از لحظه‌ای که مقام معظم رهبری این فرمان را صادر کردند. در واقع این یک فرمان، دستور، نقشه راه و یک تعیین استراتژی بود.

دکتر بیگی با تاکید بر اینکه دشمنان داخلی و خارجی کینه توز بعد از شکست مفتحضانه غائله و جریانات اغتشاشات و شلوغی‌ها اخیر اینک معطوف به جریان انتخابات شده اند تا بتوانند از نظام جمهوری اسلامی ایران انتقام بگیرند؛ خاطرنشان کرد:  امروز دشمنان انقلاب اعم از داخلی و خارجی بالاتفاق و بالاجماع و تمام قد بسیج شده اند تا انتخابات را تحریم کنند بنابراین ما هم باید در مقابل این استراتژی، استراتژی متقابلی داشته باشیم و در مقابل این توطئه، دسیسه و نقشه دشمن، ما هم باید برنامه داشته باشیم.

هنوز هیچ صدای بلند و فریاد رسایی برای گرم کردن تنور انتخابات شنیده نمی‌شود

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری را مبنی بر اجرای چهار اصل مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت در انتخابات را برنامه‌ای مهم و اثرگذار برای خنثی کردن توطئه دشمنان برشمردو اظهار کرد:  امروز دشمن با چنگ، دندان و با استفاده از جنگ نرم و ترکیبی و همچنان نفوذ در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در صدد دلسرد کردن مردم و همچنین از رونق انداختن انتخابات است در صورتی که ما همچنان نشسته‌ایم و هنوز هیچ صدای بلند و فریاد رسایی برای گرم کردن تنور انتخابات شنیده نمی‌شود لذا تعجب بنده از این است که متولیان امر انتخابات، کجا هستند؟! چراکه اینک با توجه به زمان اندکی که تا شروع انتخابات باقی مانده است باید در هر کوی و برزنی صدای انتخابات به گوش می‌رسید ولی متاسفانه می‌بینم که نه تنها موج و اوجی در کار نیست بلکه حتی ابتدایی‌ترین مقدمات برای حضور حداکثری از طرف متولیان امر را  شاهد نیستیم!

این فعال سیاسی اصولگرا با ابراز تاسف از شنیده شدن صداهایی از داخل کشور برای تحریم انتخابات؛ گفت :  امروز متاسفانه بعضاً صداهایی شنیده می‌شود که خواسته یا نا خواسته در صدد تحریم انتخابات هستند _از همین داخل کشور_ تحریم انتخابات یعنی چه؟ این تحریم، یعنی تحریم همه موجودیت کشور، تحریم اقتصاد کشور، تحریم پیشرفت، تولید، توسعه، پایداری، مقاومت و استقامت کشور. بنده به یاد دارم مقام معظم رهبری در یکی از ادوار انتخابات در کشور فرمودند: ((اگر به خاطر نظام  هم که نباشد، به خاطر خاک پاک کشورتان هم که شده باید در انتخابات شرکت کنید.)) لذا بر همگان واجب است که به خاطر حفظ خاک و پرچمی که برای ما خیلی مقدس است، پایدارتر و استوارتر از همیشه در انتخابات شرکت کنیم.

همه گروه‌های سیاسی باید احساس مسئولیت کنند

دکتر بیگی با تاکید بر اینکه اگر از هم اکنون به فکر مقدمات حضور حداکثری در انتخابات نباشیم، طبیعتاً شاهد حضور حداکثری هم نخواهیم بود؛ تصریح کرد: به نظرم همه گروه‌های سیاسی باید احساس مسئولیت کنند نه اینکه بگویند چون شرایط اینگونه است، نباید کاری کنیم؛ ما و همه کسانی که به روش‌های قانونی به اصلاح کشور علاقمندند باید کمک کنیم و اگر نمی‌توانیم به خواسته‌های حداکثری برسیم، خواسته‌های حداقلی را در نظر بگیریم؛ فعالیت کنیم و زمینه‌های شرکت افراد را آماده کرده تا مردم انگیزه و علاقه پیدا کنند و بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند.

شورای نگهبان نقش تعیین‌کننده‌ای برای حضور مردم در انتخابات دارد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس نهم  با تاکید بر اینکه مشارکت و شور انتخاباتی وقتی رخ می‌دهد که جامعه، نسبت به حضور و انتخاب‌هایش احساس مفید بودن کند و اگر کسانی واقعا می‌خواهند مشارکت حداکثری در کشور اتفاق بیفتد باید این موانع را از سر راه بردارند؛ تصریح کرد : شورای نگهبان نقش تعیین‌کننده‌ای برای حضور مردم در انتخابات دارد چراکه اگر شخصی اختلاس  و محکومیت و حکمی برای وی صادر شده، شورای محترم نگهبان حق دارد در همان مرحله اول از حضور وی در انتخابات جلوگیری نمایداما کسانی که حکم محکومیت مالی، اقتصادی، فکری و اداری در دادگاه ها ندارند و تا کنون دادگاهی نشده‌اند و هیچ پرونده ای در هیچ دادگاه و محکمه ای ندارند و التزام به حاکمیت  و قانون اساسی را دارا هستند نباید صرفاً بر اساس یک سری گزارشات واهی و گزارشات مردمی درباره آنها قضاوت شود چراکه طبیعتاً هر کاندیدی برای خود رقبایی دارد لذا خواهش و توصیه مخصوص من به دست‌اندرکاران محترم انتخابات این است که دلایل رد صلاحیت را به نمایندگان و کاندیداهای رد صلاحیت شده اعلام کنند‌ تا شاید آنها ادله‌ای برای خود داشته باشند. اگر کاندیداها مدرک، مسند و مدارکی ارائه دادند که قابل ارائه، استدلال و محکمه پسند بود؛ بپذیرند و در غیر اینصورت وی را رد کنند اما بدون اینکه اسناد و مدارک متقن کاندیداها را ببینند و پرونده ایشان را ببندند، این موضوع کار صحیحی نیست.

دکتر بیگی در پایان با بیان اینکه تک تک آرای مردم عزیز ما به نمایندگان محترم، در واقع رای به ریشه انقلاب، رای به آرمان‌های شهدا و رای به آرمان‌های مقدس حضرت امام (رحمت الله تعالی علیه) است؛ خاطرنشان کرد : حق انتخاب و تصمیم گیرنده نهایی این انتخابات مردم عزیز ما هستند بنابراین بنده امیدوار هستم شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر “سلامت، رقابت، حضور حداکثری و امنیت” در انتخابات را شاهد باشیم به برکت صلوات بر محمّد و آل محمّد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید