» اخبار جدید » دولت آیت الله رئیسی دولتی عملگرا و نتیجه‌گرا است و مدام به دنبال رفع موانع و حل مسائل کشور است
اخبار جدید - اقتصاد - اقتصادی - جدیدترین اخبار - دولت - مجلس شورای اسلامی

دولت آیت الله رئیسی دولتی عملگرا و نتیجه‌گرا است و مدام به دنبال رفع موانع و حل مسائل کشور است

۲۱ مرداد ۰۲ 1۰105

آسمانی نیوز-معاون رئیس جمهور در نشست فعالان اقتصادی، مدیرعامل، معاونان و اعضای هیات مدیره منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، تلاش برای عمران و آبادانی و تکمیل زیرساخت‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دولت آقای رئیسی دولتی عملگرا و نتیجه‌گرا است، به وضع موجود بسنده نمی‌کند و مدام به دنبال رفع موانع و حل مسائل کشور است؛ دولت در مقابل تنگناها و شرایط سخت و دشواری که در تابستان ۱۴۰۰ بر کشور حاکم بود ضعف و یأس از خود نشان نداد بلکه با حضور میدانی، مدیریت جهادی و انقلابی وارد عرصه خدمت و گره‌گشایی از مشکلات مردم شد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛سید‌محمد حسینی با بیان اینکه کسری بودجه قابل توجه ، کمبود کالاهای اساسی، تورم نزدیک به ۶۰ درصد، رشد بی‌سابقه نقدینگی و پایه پولی، عدم رشد اقتصادی و دهها ناترازی دیگر  در آغاز کاردولت سیزدهم باعث نشد که دولت زمین‌گیر شود؛ خاطرنشان کرد:  بلکه با اراده استوار وارد میدان شد و علاوه بر تأمین هزینه‌های جاری کشور، تکمیل و احیای پروژه‌های نیمه تمام را آغاز کرد و به تدریج با افزایش درآمدهای کشور، اجرای پروژه‌های زیرساختی را شروع کرد که با گذشت چند ماه یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید و امسال هم در هفته دولت شاهد به ثمر نشستن بخشی از این اقدامات و دستاوردها خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: درباره مناطق آزاد عده‌ای منتقد بودند که به مراکزی برای واردات به جای تولید و صادرات تبدیل شده است اما امروز با اهتمام دولت و مدیران، این مناطق به تدریج به مراکز متنوع تولید و صادرات برای کمک به رونق اقتصادی کشور تبدیل می شوند.

حسینی لازمه رشد اقتصادی را افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری معتنابه دانست و افزود: اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار از ۱۰۰ بسته‌‌ سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف رونمایی کرده است، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را تشویق می‌کند تا با انگیزه بیشتر و اطمینان خاطر کار را شروع کنند چون با کار کارشناسی سازمان منطقه آزاد اطلاعات لازم از جمله میزان سرمایه ثابت مورد نیاز، سرمایه در گردش، دوره بازگشت سرمایه، نرخ بازده داخلی و بازار هدف داخلی و خارجی هر پروژه را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد و در حقیقت سازمان به جای اینکه کارآفرینان را در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار کند زمینه خدمت و تسهیل فعالیت آنها را فراهم کرده است و علاوه بر مهیا ساختن زیر ساخت‌ها مجوز بی‌نام را هم آماده کرده و با مراجعه سرمایه‌گذار واجد شرایط، مجوز به نام او تغییر می‌کند و این اقدام سرعت بخش امور خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اهمیت محرومیت‌زدایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردمی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند مرزبانان دفاع از امنیت کشور هستند و لازم است با ایجاد رونق اقتصادی، شرایط مناسبی برای حضور آنان در این مناطق فراهم باشد و امروز به فضل الهی با تعامل خوبی که با کشورهای همسایه ایجاد شده است فرصت تبادلات اقتصادی و صادرات کالا بیش از گذشته افزایش یافته که می‌تواند به رشد و رونق اقتصادی در مناطق مرزی بینجامد.

حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه است که بر حوزه تولید تاکید دارند و امروز شرایط مناسبی در کشور فراهم است که همه قوا و نهادهای نظام دست در دست یکدیگر با همدلی و همگرایی زمینه رونق و جهش تولید را فراهم سازند.

وی افزود: موقعیت راهبردی بندر چابهار به عنوان تنها آبراهه‌ی متصل به اقیانوس هند از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و کشورهای همسایه و آسیای میانه که محصور در خشکی هستند یعنی افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان می توانند از مسیر ایران که بسیار کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر هست برای تبادلات تجاری خود استفاده کنند و به این ترتیب ترانزیت کالا منبع درآمد پایداری برای کشورمان باشد به شرط آنکه زیرساخت‌های لازم تکمیل شود که این حرکت آغاز شده است برای نمونه راه آهن چابهار به زاهدان در حال پیشرفت است و آستارا به رشت هم در دستور کار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی منطقه آزاد تجاری چابهار و دیگر مجتمع‌های تجاری و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین تاکیدات رئیس جمهور این است که مناطق آزاد، مجتمع‌های بزرگ صنعتی، معدنی، نفت و پتروشیمی نسبت به وضعیت مردم ساکن پیرامون خود و نیازهای ضروری آنها احساس مسئولیت کنند، قطعاً خدمات اجتماعی که از این طریق به مردم ارائه می‌شود موجب دلگرمی و رضایت‌مندی آنان خواهد شد.

حسینی با ضروری دانستن اقدامات اساسی که امید، ایمان و سرمایه اجتماعی را افزون می کند، اظهار داشت: یکی از دلایل اینکه در سال ۹۸ حضور مردم در انتخابات مجلس در حد انتظار نبود کم کاری و کم توجهی دولتمردان به انجام وظایف و خدمت به مردم به ویژه طبقات محروم بود، برخی مدیران ارشد اهتمام کافی نداشتند و صرفا به حفظ وضع موجود اکتفا کرده بودند در حالیکه با فعالیت لاک پشتی نمی‌توان کشور را اداره کرد یا در تعارض منافع اگر مصالح ملی قربانی منافع فردی یا مطامع گروهی و باندی و حزبی شود و عده‌ای به مسئولیت به چشم طعمه و غنیمت بنگرند یا از رانت و موقعیت بار خود را ببندند طبیعی است که موجب دلسردی جمعی از مردم می‌ شوند اما خوشبختانه امروز دولت با تمام توان در خدمت مردم هست و با اقدامات عملی موجب دلگرمی مردم و ان شاءالله حضور پر‌رنگ آنان در انتخابات خواهیم بود.

حسینی در ادامه مشکلات و چالش‌های مطرح شده در خصوص منطقه آزاد چابهار را مورد اشاره قرار داد و گفت: معاونت امور مجلس رئیس جمهور حلقه وصل دولت و مجلس است و ایراد و مشکلاتی که در حوزه قوانین و مقررات وجود دارد بررسی و پیگیری خواهد شد ضمن اینکه دولت عمل‌گرا و واقع‌نگر تاکنون بارها ثابت کرده که اگر حرف حق و استدلال منطقی برای موضوعی وجود داشته باشد بدون تردید از آن استقبال می‌کند و حتی اگر در مصوبه و لایحه‌ دولت متوجه اشکال کارشناسی دقییق شود آنرا تصحیح می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در برنامه تحول دولت، دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به جد مورد توجه است و این‌ رویکرد در مناطق آزاد هم باید مدنظر باشد.

مقدم مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌ها، رویکردها و دستاوردهای سازمان منطقه آزاد در دوره جدید ارائه کرد.

ایجاد و توسعه خط آهن، توسعه فرودگاه چابهار، چاره‌اندیشی برای مشکلات آب آشامیدنی، توسعه زیرساخت‌های چابهار، توجه به مدیریت یکپارچه و مالیات بر ارزش افزوده از جمله مباحثی بود که از سوی معاونان سازمان منطقه آزاد چابهار و دبیر اتاق بازرگانی چابهار مطرح شد.

سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زیرساخت‌های عظیمی در بندر چابهار ایجاد شده است توجه دولت و مجلس را به رفع مشکلات و چالش‌ها در مسیر توسعه منطقه آزاد چابهار مورد تاکید قرار داد و گفت: اطمینان داریم دکتر حسینی با روحیه ای که دارد و به واسطه موقعیت‌ و جایگاه مؤثر در دولت، برای برطرف شدن مشکلات و تامین مطالبات به حق مردم تلاش و پیگیری خواهد کرد.

وی بی آبی و حاشیه نشینی را از مشکلات عمده مردم چابهار دانست و گفت: آیت الله رئیسی اولین رئیس جمهوری است که از محلات حاشیه‌نشین چابهار بازدید کرد و دستوراتی برای بهبود زندگی مردم صادر کرد که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

معاون رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به چابهار به همراه سعیدی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی از حاشیه نشینی در منطقه مرادآباد چابهار بازدید و در گفت وگوی چهره به چهره با ساکنین و ریش سفیدان محل ، از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات آنان قرار گرفت.

همچنین بازدید از یک شهرک در حال ساخت و تکمیل که از دستورات رئیس جمهور در سفر استانی بوده است از دیگر برنامه های سید محمد حسینی در سفر یک روزه به چابهار بود.

معاون رئیس جمهور همچنین از مجتمع فولاد مکران چابهار بازدید کرد و با گزارش مهندسین پروژه از مزیت‌ها و روند پیشرفت آگاهی یافت.

عملیات اجرایی پروژه فولاد مکران از سال ۹۶ آغاز شده و عملاً تا آغاز دولت سیزدهم پیشرفت چندانی نداشته است و در دو سال گذشته از حدود ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار شده و تا پایان سال فاز اول آن به بهره برداری می‌رسد

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید