» صفحه اصلی » مشکل اصلی کشور چیست؟
صفحه اصلی

مشکل اصلی کشور چیست؟

۲۴ مهر ۹۵ 0۰8

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت لطف‌الله فروزنده با عنوان “مشکل اصلی چیست؟”به شرح ذیل است:

مردم متدین و انقلابی و ولایت‌مدار ایران برای عزاداری حضرت ابا عبدالله حسین(ع) سنگ‌تمام گذاشتند، مردم عزیز ما حماسه عاشورا را خوب می‌شناسند و معتقدند “کل یوم عاشورا کل ارض کربلا”.

برهمین اساس شعارهای اصلی عاشورا که عبارت است از روحیه ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی، اطاعت از رهبری، عدالت‌خواهی، ایثار و فداکاری، شهادت‌طلبی، توجه به امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد، مردمی و دلسوز مردم بودن را به‌خوبی شناخته و برای تحقق آن در این چند سال انقلاب اسلامی مجاهدت و استقامت کردند.

واقعیت این است امروز جمهوری اسلامی در جهان و منطقه همچون خورشیدی می‌درخشد و حامی جدی گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از مظلوم و آزادیخواهان شناخته می‌شود.

این فرصت الهی را باید قدر دانست و با اطاعت از رهبری و حمایت از جریان مقاومت رشد و پیشرفت و پویایی نظام اسلامی و کشور را فراهم کرد.

اما اگر برخی مشکلات داخلی مانند بیکاری، فقر، فساد، تبعیض، عدم کارآمدی برخی دستگاهها و اباحی‌گری که متأسفانه ناشی از یک تفکر لیبرالی در کشور ایجاد شده حل نشود، قدرت مقاومت و الگو بودن ایران اسلامی آسیب خواهد دید.

همانطور که رهبر حکیم و فرزانه تأکید کردند: “هرجا نظام بر اساس ارزش‌های احساسی اسلامی عمل کرد موفق بود و هرجا نسبت به ارزش‌ها بی‌توجه بود، آسیب دید”.

بر همین اساس برای حل این مشکلات باید تفکر ولایتی، انقلابی بر نظام اجرایی قضایی و تقنینی کشور حاکم شود، این تفکر ابتدا بایستی از مسئولین اصلی شروع شود، باید همه مسئولین بپذیرند که آسیب‌های مدیریتی جدی است، مردم مشکل بیکاری، عدم کارآمدی و فساد را با تمام وجود احساس می‌کنند، و سؤال جدی می‌کنند: مسئولین برای حل آن چه برنامه‌ای دارند؟ متأسفانه فضای کلی اجرایی روزمرگی است، تعریف و تمجید از همدیگر است، هر دستگاهی آماری را ارائه می‌کند، دلخوش است که دارد کار می‌کند، ولی واقعیت این است که اعتماد مردم آسیب‌دیده است.

نیروهای مؤمن و انقلابی نظام از باب امر به معروف و نهی از منکر باید این آسیب‌ها را واقع‌بینانه به مسئولین گوشزد کنند، به‌طوری که مسئولین بر اثر حاکمیت فضای گفتمان و مطالبه جدی نیروی انقلابی و مردم به‌خود بیایند و اصلاح رفتار مدیریتی خودشان را به‌طور جدی شروع کنند.

نباید شرایط ناامیدی به‌وجود آید و روحیه مبارزه با فساد و بیکاری و آسیب تبدیل به روحیه بی‌توجهی شود.

با وجود نعمت بزرگ الهی یعنی مقام ولایت رهبر معظم انقلاب و گفتمان ایشان امکان اصلاح وجود دارد، ولی لازمه آن این است که همه نیروهای مؤمن و انقلابی به‌طور جدی فرهنگ مطالبه‌گری از مسئولین را زنده کنند و رسانه ملی، رسانه‌ها و آحاد مردم نسبت به این آسیب‌ها و مشکلات حساس شوند، به‌طوری که مردم باور کنند فرزندان واقعی انقلاب اسلامی و امام و رهبری عزم جدی دارند با این آسیب‌ها مبارزه کنند،کار را هم از خودشان و اطرافیان شروع خواهند کرد. از این فضای الهی که فرهنگ حسینی به فیض الهی دهه محرم شروع شد، باید استفاده و این جریان مقدس را پیگیری کرد. هیهات که حسین زمان و گفتمان او تنها بماند.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید