» مطالب گذشته » مجلس از بازنشستگی پیش از موعد بانوان حمایت می‌کند
مطالب گذشته

مجلس از بازنشستگی پیش از موعد بانوان حمایت می‌کند

۲۶ شهریور ۹۶ 0۰5

[ad_1]

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به مصوبه بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار در قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: این قانون در برنامه ششم توسعه کشور پیشنهاد و پیگیری شد.

وی تصریح کرد: در همان‌زمان هم توضیح داده شد که ۹۵۰ هزار خانم در ادارات در حال فعالیت‌ بوده و ۵۱۰ هزار نفر از این افراد در آموزش و پرورش هستند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه ۲۷۰ هزار نفر از این افراد سابقه کمتر از ۲۰ سال دارند که شامل این قانون نمی‌شوند، ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این طرح تبصره‌های خاصی دارد و حقوق افراد دوسوم خواهد شد بنابراین می‌توان برآورد کرد که شمار این افراد به بیش از ۱۰ هزار نفر نمی‌رسد.

نماینده مردم همدان در مجلس بی‌توجهی به ایجاد تسهیلات قانونی برای بازنشستگی بانوان با حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت را ظلم مضاعفی در حق آنها برشمرد و اظهار داشت: با توجه به لزوم ایجاد یک‌میلیون و ۵۰۰ فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه، تصویب این طرح می تواند زمینه‌ساز جذب و بکارگیری نیروی جوان در دستگاه‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی باشد.
 
حاجی‌بابایی با اشاره به لزوم تکریم بازنشستگان گفت: بازنشستگی فصل نوینی از زندگی افرادی است که بهترین سالهای عمر خودرا در کمال صداقت و علاقه در سنگر خدمت به مردم سپری کرده‌اند.

وی به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این قانون باید از اول فروردین ۹۶ اجرایی می‌شد تا به تدریج بازنشستگان کشوری و لشکری در شرایط مناسب حقوقی در کشور قرار گیرند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس لزوم برقراری بیمه‌های حمایتی مناسب برای بازنشستگان با توجه به افزایش جمعیت سالمندان کشور و لزوم توجه به بهزیستی آنها را یادآوری کرد و آن را از ضروریات زندگی آنها برشمرد.

انتهای پیام/ج/

[ad_2]

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید