» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » حرف درگوشی آیت‌الله گلپایگانی با مهندس بازرگان
سینما و تئاتر

حرف درگوشی آیت‌الله گلپایگانی با مهندس بازرگان

۱۳ مهر ۹۶ 0۰8

[ad_1]

خبرگزاری فارس ـ گروه تاریخ: در کتاب صخره‌ سخت بررسی پرونده‌های امنیتی در جمهوری اسلامی ایران به قلم محمد حسن روزی طلب آمده است.

بعد از تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی دولت موفقت یکی از مخالفان سرسخت کمیته‌ها بود. دلیل این مخالفت استقلال کامل کمیته‌ها و فرمانبری آنها از روحانیت بود. این مخالفت بارها از سوی مهندس بازرگان به امام خمینی(ره) بیان شد و هر بار امام پاسخ امام به درخواست بازرگان منفی بود.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی درباره مخالفت‌های امام خمینی(ره) با درخواست‌های مهندس بازرگان می‌گوید: 

«اینها خدمت امام رفته و فشار آورده بودند که ایشان کمیته‌ها را تعطیل کنند. هر ئقت دولت موقت حرف می‌زد امام می‌گفت کمیته‌ها باید بماند. اینها خیلی نامید می‌شدند. و تصمیم گرفتند به قم و خدمت آیت‌الله گلپایگانی بروند. در بین مراجع کسی که با امام بیشتر رابطه داشت، آیت‌الله گلپایگانی بود.بازرگان و دولتش خدمت آقای گلپایگانی رفتند و از فجایع کمیته گفته بودند که «اینها می‌کشند،می‌زنند،می‌بندند،به فساد می‌کشند و مانع راه دولتند مارفتیم خدمت امام و هر چه عرض کردیم، ایشان قبول نکردند.  حالا ما آمده‌ایم از شما خواهش کنیم از امام بخواهید این تشکیلات فاسد را منحل کنند.» همه حرف‌هایشان را که زده بودند آیت‌الله گلپایگانی خندیدند و در گوش آقای بازرگان گفته بودند:«آقای بازرگان! ما از خود شما می‌ترسیم، کمیته‌ها باید باشند.»

انتهای پیام/ 

 

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید