» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » «دوشیزه نامیرا»‌ لقب که بود + عکس
سینما و تئاتر

«دوشیزه نامیرا»‌ لقب که بود + عکس

۱۶ اردیبهشت ۹۶ 4۰168

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، «وایولت کنستانس جیساپ» از خوش‌اقبال‌ترین زنان تاریخ است. او در سال ۱۸۸۷ در آرژانتین به دنیا آمد و پس از ۸۳ سال زندگی، در انگلستان درگذشت.

جیساپ در سال ۱۹۱۰ به عنوان مهماندار در لوکس‌ترین کشتی اقیانوس‌پیمای آن زمان یعنی «آر.ام‌.اس المپیک» مشغول به کار شد. این کشتی دو خواهر به نام‌های بریتانیک و تایتانیک داشت.

 

 

المپیک در ۲۰ سپتامبر ۱۹۱۱ با ناو جنگی اچ.ام.اس هاوک در بزرگترین جزیره انگلیس تصادف کرد و دچار آسیب شد و تعدادی از خدمه غرق شدند، اما جیساپ از این حادثه جان سالم به در برد.

او یک سال بعد به عنوان مهماندار در کشتی تایتانیک در مشغول به کار شد. هنوز چهار روز از حضورش نمی‌گذشت که تایتانیک با کوه یخ برخورد کرد و بیش از ۱۵۰۰ نفر غرق شدند، اما باز هم جیساپ از این رخداد تلخ جان سالم به در برد.

در سال ۱۹۱۵ جیساپ به کشتی بریتانیک پیوست. او این بار در نقش پرستار برای مداوای زخمیان جنگ جهانی اول حاضر شد. چند ماه بعد، و در نوامبر ۱۹۱۶ بریتانیک به دلیل برخورد اژدر (یا مین‌های آبی) در نزدیکی یونان غرق شد. جیساپ باز هم از این حادثه جان سالم به در برد تا «دوشیزه نامیرا»‌ لقب بگیرد.

او بعدها به کار خود در خطوط کشتی‌رانی ستاره سرخ و سلطنتی ادامه داد و در سال ۱۹۵۰ بازنشسته شد. جیساپ در سال ۱۹۷۱ در انگلستان درگذشت.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید