» فرهنگی، هنری » سینما و تئاتر » زندگینامه «کیم ایل سونگ» رهبر سابق شمالی
سینما و تئاتر

زندگینامه «کیم ایل سونگ» رهبر سابق شمالی

۱۸ تیر ۹۷ 0۰21

[ad_1]

خبرگزای فارس ـ گروه تاریخ: کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ به دنیا آمد. وی در کودکی هنگامی که کره در اشغال ژاپن بود به چین مهاجرت کرد و در جنگ چینی‏‌ها علیه ژاپن شرکت کرد.

این مبارزه بیست سال به طول انجامید و کیم ایل سونگ در این زمان، کره‏‌ای‏‌های تبعیدی منچوری چین را، علیه ژاپنی‏‌ها سازمان داد. کیم ایل سونگ برای اولین بار زمانی شهرت یافت که در سال ۱۹۳۶م به فرماندهی یک گروه چریکی، به ژاپنی‌‏ها حمله کرد و دویست تن از آنان را کشت و شهری را برای چند ساعت به تصرف خود درآورد.

خبر این پیروزی به سرعت در سراسر کره پیچید و ژاپنی‏‌ها برای مرده و زنده او جایزه تعیین کردند. او که در دهه ۱۹۳۰ چندین بار به مسکو رفته و تعلیمات نظامی و سیاسی دیده بود، هم‏زمان با پایان جنگ جهانی دوم و با حمایت مسکو در اوت ۱۹۴۵ به سرزمین خود بازگشت.

او سپس با چریک‏‌های کمونیست محلی تماس گرفت و در جریان کنگره‏ای در سال ۱۹۴۸م به ریاست نخستین دولت حکومت خلق کره انتخاب شد. او که همواره مدعی الحاق خاک کره جنوبی به بخش شمالی بوده است، برای اتحاد دو کره، در سال ۱۹۵۰م به جنوب لشکر کشید و جنگ خونین سه ساله‏ای به راه انداخت.

وی در این جنگ از حمایت بلوک شرق برخوردار بود و امریکا و متحدینش نیز از کره جنوبی حمایت می‏‌کردند. کیم ایل سونگ همواره به وحدت دو کره معتقد بود و خروج نیروهای امریکا از منطقه را دنبال می‌‏کرد.

مشکل بزرگ کیم ایل سونگ در طول حکومت وی این بود که همواره مجبور بود با دو کشور غول کمونیستی چین و شوروی که اختلافات سیاسی و ایدئولوژیکی با یک‏دیگر دارند، و هر دو هم‏مرز کره هستند، هم‏زیستی مسالمت ‏آمیز داشته باشد؛ به گونه‏‌ای که بتواند از کمک‌‏های بی‏کران هر دو قطب برخوردار شود.

با این حال، کیم ایل سونگ، نسبت به هر دو قدرت همسایه‏‌اش همواره رویه بی‏طرفی و ناوابستگی را در پیش می‏‌گرفت. وی هم‏چنین در جریان تجاوز رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران، این تجاوز را محکوم کرد و با دعوت از سران جمهوری اسلامی ایران، حمایت خود را از ایران اسلامی اعلام کرد.

کیم ایل سونگ سرانجام پس از ۴۶ سال حکومت، در نهم ژوئیه ۱۹۹۲م در ۸۲ سالگی درگذشت و فرزندش کیم جونگ ایل به عنوان رهبر کره شمالی برگزیده شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع

ثبت شرکت سئو سایت

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید