» استان ها » آذربایجان غربی » عاشق نقاشی ام و معماهای آثارم دلیلی برای دوست داشتن آنها توسط مردم است
آذربایجان غربی - سرزمین مادری - فرهنگی - فرهنگی، هنری - فرهنگی،هنری - قوه قضائیه

عاشق نقاشی ام و معماهای آثارم دلیلی برای دوست داشتن آنها توسط مردم است

۱۴ فروردین ۰۲ 2۰36

بهارستان آنلاین- استاد جلیل ملک زاده، استاد نقاشی و خط در معرفی خود گفت : متولد ۱۳۰۶ و زاده  خاک پاک میاندوآب در استان آذربایجان غربی از خاک پاک کشورم عزیزم ایران هستم. ایرانم را دوست دارم. خداوند به من لطف فرموده، همیشه و همیشه زندگی‌ام توام با کارهای هنری بوده است؛ نقاشی، خوشنویسی، شعر و ادبیات. به درگاه الهی همیشه شاکر هستم که به من لطف فرموده و من همیشه از زندگی ام راضی هستم.
به گزارش جامعه خبری تحلیلی «بهارستان آنلاین» ؛ استاد جلیل ملک زاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ در ادامه.با تاکید بر اینکه در شصتمین سال فعالیت هنری خود هستم  و نقاشی، خوشنویسی، شعر و ادبیات را به هم میهنانم و کودکان سرزمینم آموزش می دهم ؛ خاطرنشان کرد : در میاندآب تحصیل کردم و برای اخذ لیسانس (علوم تربیتی، کتابداری، نقاشی و …) به تبریز و تهران آمدم. من زحمتمات بسیاری کشیده ام و ۴ لیسانس دارم.سالهای سال، استاد نقاشی و خوشنویسی بوده ام و خودم شاعر هستم و طبع شعر دارم. در مورد خدا و طایفه زنان شعرهایی سروده ام. همیشه گفته‌ام:(( زنان را سطح پایین نگیرید، مراقب زنان باشید و به آنان احترام بگذارید.))در فرهنگ ما به زنان اجحاف ریادی می‌شود و این بسیار اشتباه و نادرست است! جایگاه زن دارای احترام بسیاری است  و مرد از دامن زن به معراج می رود.
استاد جلیل ملک زاده درباره سبک نقاشی  خود گفت: سبک نقاشی من رئالیسم است چون این سبک از نظر بیان واقیت ها و حقیقت هایش برای بنده جذابیت ویژه ای دارد اما سبک های مختلفی را  هم کار و آموزش می دهم مانند  مینیاتور، تذهیب، سیاه قلم، آبرنگ، رنگ روغن و …  البته بنده از همان دوران کودکی علاقه خاصی به نقاشی داشتم و استعداد بالایی در این زمینه داشتم و واقعا حس می کردم  می توانم به خوبی نقاشی کنم وعلی رقم اینکه هیچ استادی در این زمینه نداشتم اما با توجه به استعداد ذاتی و محبت خداوند متعال توانستم مراحل موفقیت را تا به امروز طی نمایم که واقعا خداوند را به واسطه اینهمه لطف سپاسگذارم.
استاد که به خوبی شعر می گوید در این باب هنری خود گفت: بنده به شاعری بسیار علاقمند هستم و  اشعار بسیاری سروده ام و کتاب های بسیاری به رشته قلم در آورده ام  بنده شاعر هستم و اشعاری در تمام شئونات زندگی سروده ام اما اینگونه نیست که بگویم نقاشی را بیشتر دوست دارم یا شاعری را، من هر کدامشان را در این جایگاهی که دارم بی نهایت دوست دارم و هیچ وقت برای فر کذامشان کم نمی گذارم.
استاد راز سلامتی خود را بهره مندی در استفاده از گیاهان دارویی و تغذیه سالم می داند و تصریح می کند: بنده روزانه و بصورت کاملا منظم از داروهای گیاهی (اسطوخودوس، گزنه، بهارنارنج و …) استفاده می کنم و بصورت کاملا منظم تغذیه و استراحت می کنم و امروز که در سن  ۹۶ سالگی  سالم و تندرست در خدمت شما هستم  به لطف خداوند مهربان در حال زندگی و انتقال تجربیات به نسل جوان هستم و  الحمدلله هیچگونه بیماری زمینه ای ندارم و خداوند را به واسطه این همه عنایت و محبت بسیار سپاسگزارم.

استاد از سوابق خدمت و مدیریتی خود گفت : بنده رئیس اداره فرهنگ شهرستان تکاب بودم که در طول خدمت استاندار از بنده بسیار راضی بود تا جایی که بنده مورد عنایت ایشان قرار گرفتم و از بنده  قدردانی کردند  بنده همچنین در تبریز، مدیر باشگاه فرهنگیان به مدت ۱۲ سال بودم.استاد دانشسرای دختران و استاد سپاه دانش بودم.
 استاد در توصیه به کسانی که می خواهند به هنر نقاشی روی آورند، گفت : برای اینکه بتوانید یک نقاش حرفه ای و مجرب باشید اولاً باید ذوق و استعداد نقاشی را در خودتان داشته باشندو ثانیاً باید به این هنر عشق، عشق و عشق بورزید.
استاد ملک زاده در پایان در توصیه خود برای حفظ سلامتی مردم ؛ گفت: اگر مردم می خواهند همیشه سالم باشند، اولاً همیشه خدا را در نظر داشته باشند و شکرگزار نعمات وصف ناپذیرش باشند سپس سلامت دیگران را در نظر بگیرید؛ سلامت پدر، مادر، اولاد و خانواده را در نظر بگیرید تا خودتان سالم باشید و هیچگاه در تغذیه، از بهره مندی از سبزیجات و میوه ها غافل نباشید.
لازم به ذکر است که کارگاه هنری استاد ملک زاده در گوهردشت کرج دایر می باشد که هنرجویان عزیز می توانند از آن بهرمند گردند.
انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید