» اخبار جدید » بیست و هشتمین یادواره شهدای سولقان تهران در معیت پرچم متبرک رضوی برگزار شد
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

بیست و هشتمین یادواره شهدای سولقان تهران در معیت پرچم متبرک رضوی برگزار شد

۱۲ اسفند ۰۱ 0۰19

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه‌ای کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، سعید جان نثار مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۵ تهران ضمن تبریک اعیاد ماه پربرکت شعبان اظهار کرد: بیست و هشتمین یادواره ۱۰۲ شهید سرافراز سولقان و روستاهای اطراف در حسینیه قمر بنی هاشم برگزار شد.

وی گفت: خادمیاران با همراهی پرچم متبرک رضوی در مراسم حاضر شدند و یادواره شهدا با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری بین المللی حبیب صداقت آغاز شد و احمد زین العابدینی دعای پرفیض کمیل را قرائت کرد.

مسئول کانون ایثار و شهادت خاطر نشان کرد: این مراسم از سال ۱۳۷۴ با حضور مرحوم آیت الله مهدوی کنی شروع به فعالیت کرده است و هرساله در سولقان با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و سیاسی، نمایندگان مجلس، خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و اهالی روستا اسفندماه برگزار می شود.

وی در ادامه به حضور و شعرخوانی صابر خراسانی و مداحی حنیف طاهری اشاره و

بیان کرد: در این مراسم یک شهید گمنام نیز تشییع و میهمان اهالی روستای سولقان بود.

جان نثار افزود: تعداد شهدای بخش سولقان در روستای کشار سفلی، کشار علیا، کیگا، وردیج، واریش و سنگان ۱۰۲ شهید است و ۲۰۰ ایثارگر دفاع مقدس فقط در روستای سولقان زندگی می‌کنند و هفت خانواده که هرکدام دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی کرده اند ، همچنین داشتن دو شهید مدافع حرم و تعداد ۳۵ جانباز بالای ۳۰ و ۵۰ درصد از افتخارات این روستای شهید پرور است.

وی در ادامه گفت: هدف از برگزاری این یادواره تجلیل و تکریم از مقام و منزلت شهیدان، ترویج روحیه ایثار وشهادت در سطح جامعه، آگاه سازی و آشنایی نسل جوان با ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نام شهیدان بزرگوار می باشد.

جان نثار عنوان کرد: این مراسم با همکاری سپاه پاسداران، شورایاری ،دهیاری و معتمدین روستای سولقان و خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران برگزار شد و مراسم با سخنرانی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، سردار حسین رحیمی در باب اهمیت مقام شهدا و تکریم خانواده های بزرگوار خاتمه یافت.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید