» اجتماعی » حیای مردان، زمینه ساز حجاب و عفاف در زنان جامعه و تحکیم بنیان خانواده است
اجتماعی - اخبار جدید - جدیدترین اخبار - جوانان - فرهنگی

حیای مردان، زمینه ساز حجاب و عفاف در زنان جامعه و تحکیم بنیان خانواده است

۲۰ خرداد ۰۲ 2۰49

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: ‌مردان نیز دارای حد و‌مرزی برای پوشش خود هستند که برای حفظ حریم‌های عفت در جامعه، باید آن را درنظر بگیرند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمانی نیوز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در جمع فعالان فرهنگی استان البرز، در خصوص مسأله حجاب و عفاف، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: “این مسئله حجاب، محرم و نامحرم، نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف، مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند؛” اظهار داشت: بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حجاب و پوشش فقط مخصوص زنان است و با شنیدن کلمه «حجاب» ذهن مان سریع به چادر منتقل می‌شود. اما اینطور نیست، آقایان هم ‌باید در پوشش خود باید و نباید‌هایی را رعایت کنند..باید حواسمان باشد که گره خوردن واژه حجاب با نام زنان، نباید عاملی شود که از پوشش مردان جامعه غفلت کنیم.
وی گفت: فرهنگ غربی، از شبکه های معاند به جامعه ما تزریق می‌شود. آقایان با پوشش نامناسب به عنوان مثال با شلوارک در انظار و اماکن عمومی ظاهر می‌شوند و یک نوع هنجارشکنی را سبب می‌شوند. بنابراین مردم از دستگاه‌های مسئول این انتظار را دارند، با این نوع هنجارشکنی‌ها برخورد شود.
جابری انصاری، خاطرنشان کرد: اغلب لباس‌ها و شلوارهای تنگ، شلوارهای جین پاره و چاک‌چاک، تی‌شرت‌های آستین‌حلقه‌ای منقش به انواع و اقسام تصاویر نامتعارف و غیراخلاقی، شلوارهایی با فاق خیلی کوتاه یا خیلی بلند، لباس‌هایی با یقه‌های بسیار برهنه‌تر از حد معمول و… نمونه‌هایی از لباس‌هایی هستند که مردان باید حواسشان باشد که‌ مصداق لباس‌هایی نباشند که شرع در مورد پوشیدن آنها حکم به احتیاط داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اذعان کرد: اگر در یک جامعه فقط از بانوان انتظار داشت رعایت حجاب و عفاف را مدنظر قرار دهند و مردان به حال خود رها شوند آن جامعه نمی تواند در موضوع حجاب و عفاف موفق عمل کند.
وی افزود: تجربه نشان داده در طول تاریخ هرگاه مردان جامعه‌ای برای عفت، حیا و حجاب ارزش قائل بوده‌اند زنان آن جامعه نیز با حیا و با عفت بوده‌اند. بی شک در جامعه ای که به حجاب و عفاف هم از جانب بانوان و هم از جانب آقایان اهمیت داده می‎شود آن جامعه از بسیاری آسیب‎ها و معضلات اجتماعی مصون می ماند.
جابری انصاری، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت عفاف مردانه را ایجاد و افزایش امنیت اجتماعی در جامعه می داند و تاکید می کند: امنیت اجتماعی مبنای امنیت روانی و فرهنگی آحاد یک جامعه است. خودداری از آزارهای کلامی و فیزیکی علیه زنان در معابر یکی از نمادهای عفاف مردانه است.
وی در پایان ابراز داشت: رسانه‌ها و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی باید در خدمت اشاعه عفاف و حجاب قرار بگیرند، نقش الگوهای رفتاری و دستگاه های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سید وحید احدی نژاد .روابط عمومی هیات خدام الرضا کانونهای خدمت رضوی -خبرنگار حوزه دولت ومجلس

  • ×

    با ما در ارتباط باشید