» اخبار جدید » خیمه عزای حضرت رقیه(س) در بوستان فدک نارمک میزبان تمامی مشتاقان است
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

خیمه عزای حضرت رقیه(س) در بوستان فدک نارمک میزبان تمامی مشتاقان است

۹ شهریور ۰۱ 1۰15

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،هیأت خدام‌الرضا علیه‌السلام منطقه ۸ تهران به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت باب الحوائج سه ساله حضرت رقیه(س)، مراسمی را از شب اول ماه صفر (۶ شهریور ماه) به مدت یک هفته (۱۲ شهریور ماه) به همت خادمیاران رضوی منطقه ثامن تهران تدارک دیده و در زمین چمن بوستان فدک نارمک، میزبان مشتاقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

در این مراسم که به طور میانگین هر شب میزبان ۷۰۰ تا هزار نفر از اهالی شرق تهران در محوطه‌ی تدارک دیده شده و تکیه‌ای که به این مناسبت در فضای باز احداث شده است، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله صمدی به عنوان سخنران، منبر می‌رود و از فضائل اخلاق می‌گوید.

حجت‌الاسلام صمدی در سخنرانی خود ضمن تشریح تاریخ، از ظلمی که در حق خاندان پیامبر و ائمه‌اطهار(ع) شد و اتفاقاتی که در صحنه کربلای آن زمان رقم خورد، می‌گوید و به واکاوی نشانه‌ها و درس‌هایی که باید از این واقعه تاریخی بگیریم، می‌پردازد.

براساس روال چیده شده، هر شب پس از سخنرانی دو نفر از مداحان اهل بیت(ع) نیز به نوحه‌خوانی پرداخته و در حین آن، دسته‌ها و گروه‌های عزاداری شکل گرفته و مراسم سینه‌زنی برپا می‌شود.

ورود به این مراسم برای عموم آقایان و بانوان فراهم است و فضاسازی به گونه‌ای انجام شده که زمین چمن به دو بخش کاملا مجزا برای رفاه خاطر بانوان حاضر در جلسه، تفکیک شده است، ضمن آنکه بانوان به تمامی فضای جلسه و سن اجرای مراسم اشراف کامل دارند.

براساس اعلام کانون خدمت رضوی منطقه ۸ تهران، منصور نورایی، حیدر خمسه، علی آیینه‌چی، مجید شعبانی، سیدمحمود علوی، روح‌الله بهمنی، حسین اسماعیلی، حسن مستخدمین، امیر عباسی، مرتضی آل حسینی، حمید دوستی، محمد ابراهیمی اصل، حسین یعقوبیان، علی محمودی، امیر محمدزاده، حمیدرضا هادی‌پور، ایمان ترکمان، وحید یحیی‌پور و سیدمحمد موسوی از جمله مداحان و ذاکران اهل بیت هستند که در این رویداد مذهبی به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

خادمیاران رضوی کانون خدمت رضوی منطقه ثامن تهران برای پذیرایی در این مراسم، ضمن تدارک دو ایستگاه چایخانه حضرت رضا(ع) در ورودی‌های بانوان و آقایان، پس از اتمام مراسم با توزیع غذا بین حاضران، مقدم آنان را گرامی می‌دارند.

این مراسم هر شب از حوالی ساعت ۲۰ (بعد از نماز مغرب و عشاء) میزبان عموم مردم است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید