» اجتماعی » دولت باید تا حد امکان فشار اقتصادی را از دوش بازنشستگان بردارد
اجتماعی - اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت

دولت باید تا حد امکان فشار اقتصادی را از دوش بازنشستگان بردارد

۲۸ شهریور ۰۲ 0۰37

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشوربا انتقاد از ناکارآمدی بیمه تکمیلی و نیز تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه و درخواست تغییر ساختار فعلی بیمه تکمیلی و تجمیع بیمه‌های خدمات درمانی، تکمیلی و اکمل به صورت یک بیمه کارآمد؛ گفت: اگر رضایت بازنشستگان از عملکرد بیمه‌ها خوب نیست، به این دلیل است که سایر حلقه‌های درمان درست عمل نمی‌کنند،بیمه‌ها بیشتر انتفاعی فکر می‌کنند و مدیریت ریسک و ارایه خدمات مناسب در دستور کارشان نیست و این رویکرد در نظام بیمه‌ای کشور به هیچ عنوان قشنگ نیست.

محمدعلی عمادی رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشوردر گفتگوی اختصاصی با آسمانی نیوز با اشاره به اینکه باید باور کنیم که سالمندی یک فرصت است، گفت: سالمندی بهترین فرصت است،  سالمندی یعنی برخورداری از سلامت معنوی، اجتماعی، روانی و جسمانی؛ به همین دلیل باید انتظار بازنشستگان که تأمین نیازهایشان در این چهار زمینه است برآورده شده و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی در خصوص وضعیت سالمندی و مشکلات بازنشستگان گفت: مشکل عمده بازنشستگان امروز وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها است که نیازمند تحول جدی است لذا باید منابع و درآمدها به‌گونه‌ای افزایش یابد تا فشار اقتصادی در حد امکان از دوش این افراد برداشته شود.

عمادی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نظام عادلانه بین پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان رعایت شود، گفت: در برنامه هفتم توسعه مجلس و دولت باید مشکلات بازنشستگان را بصورت ریشه‌ای حل نمایند.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور در ادامه تاکید کرد: کانونهای بازنشستگی پل ارتباطی بین بازنشستگان و صندوق بازنشستگی و دستگاههای اجرایی هستند و باید از این ظرفیت در جهت حل مشکلات بازنشستگان و ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان استفاده کنیم.

عمادی طرح و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه بزرگ بازنشستگان را توسط روسای کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی حق طبیعی آنها دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری و اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان هم‌گروه و درعین‌حال، تاکید بر ضرورت تداوم این روند در سال‌های آینده از طریق تثبیت اصل همسان‌سازی در قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین ردیف تامین مالی آن در بودجه عمومی کشور باید از اولویت های اساسی دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه باشد.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور در پایان با توجه به اهتمام ویژه دولت و مجلس در پیگیری مطالبات بازنشستگان تاکید کرد: ضروری است دولت هر چه سریع‌تر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان مبادرت ورزد.

انتهای پیام/

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید