» اخبار جدید » عقلانیت به جریان اصلاحات این اجازه را نخواهد داد که به سمت تحریم انتخابات بروند
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست - سیاسی

عقلانیت به جریان اصلاحات این اجازه را نخواهد داد که به سمت تحریم انتخابات بروند

۹ مرداد ۰۲ 0۰30

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان برای کشور، یک حلقه فکری و یک مجموعه‌ هستند؛خاطرنشان کرد: کسی نمی‌گوید که دوستان اصلاح طلب ما نباید در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشند بنده معتقدهستم جریان اصلاحات دارای دیدگاه، تفکرات و وزن سیاسی در کشور هستند لذا نگاه بنده هم به مانند نگاه مهندس باهنر است و این اعتقاد را دارم که جریان اصلاحات نباید همه تخم مرغ‌های خود را در سبد بعضی از افرادی از این جریان بگذارند که این افراد یا بریده از نظام  و خارج نشین هستند، یا تندرَوی هایی می کنند که با چهار چوب ها و مبانی نظام سازگاری ندارد. همچنین اجازه ندهند که این افراد با حرکات نا متناسب خود، به راحتی به عقبه و وزن این جریان سیاسی چوب حراج بزنند.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ محسن کوهکن عضو هیات مدیره سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با جامعه خبری تحلیلی بهارستان آنلاین با بیان اینکه درست است که اصلاح طلب ها نتوانسته‌اند یک تشکل فراگیر و حزب بزرگی را در کشور تشکیل دهند، بلکه جریانات دیگر هم مانند اصولگرایان و معتدلین هم قادر به تشکیل آن نبودند؛ اظهارکرد: البته این یک نقطه ضعف بزرگ برای کشور است است البته به امید روزی هستیم که در کشور حداقل ۲ الی ۳ حزب قدرتمند داشته باشیم که شناسنامه‌دار باشند، فعالیت‌های کانونی و حوزه‌ای داشته باشند، برای حل مشکلات کشور برنامه داشته باشند و این برنامه‌ها را به اعضای خود و مردم ارائه دهند و نهایتاً مردم انتخابی که می‌کنند، انتخاب برنامه باشد، نه انتخاب اشخاص که بعداً متوجه شوند این انتخاب درست است یا خیر.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید در ایندوره از انتخابات اصلاح‌طلبان بخواهند انتخابات را تحریم کنند، گفت: به نظر بنده عقلانیت به آنها اجازه نخواهد داد که به این سمت و سو بروند لذا جریان اصلاح طلب باید در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و تکلیف خود را نیز با نظام روشن کنند بنابراین تشکیلات اصلاح طلب _نه تنها اصلاح طلب، بلکه اصول گرایان و حتی اگر جریان سوم دیگری هم باشد_ اگر به فکر ادامه حیات خود باشند و بخواهند در صحنه و سپهر سیاسی کشور بالندگی داشته باشند، نمی توانند به این صورت کج دار و مریز رفتار کنند؛ یعنی در جایی همراهی کنند و در جایی دیگر ضدیت کنند. شکی نیست که آسیب را خودشان خواهند دید.

وی درباره انتخاب خانوم آذر منصوری به عنوان دبیرکلی جبهه اصلاحات و رد صلاحیت ایشان در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب؛ اظهارکرد : درباره رد صلاحیت وی هیچگونه اظهار نطری ندارم اما سوابق وی نشان دهنده آن است که درجه‌ای انحراف با نظام ندارد، در دولت اصلاحات مسئولیت‌های زیاد و بالایی داشته است، متدین و دارای خانواده مذهبی است، انسانی وزین و تحصیل کرده است، استاد و رئیس دانشگاه بوده است. این موضوع یک پیام دارد و پیام آن این است که نگاه دوستان اصلاح طلب به متدینین باسواد از این جریان است و پیام دیگری که برای محافل مذهبی دارد، این است که موقعیتی که به آن لطمه وارد شده است را می‌توانند تا اندازه ای _نه به اندازه صد درصدی_ ترمیم کنند و این وضعیت را  بهبود بخشند. لذا من نام فردی را نمی‌برم، اما این را می‌توانم بگویم که انتخاب افراد حامل یک پیامی است و آن پیام این است که یا “همراه” یا “رها” و یا “مقابل” هستند.

این فعال سیاسی اصولکرا درباره چهار کلمه “مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت” که در فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدی سال در حرم ثامن الحجج عنوان فرمودند؛ گفت : رهبر فرزانه انقلاب همیشه و در نزدیکی زمان  انتخابات، نظرات و رهنمود هایشان را می فرمودند اما در انتخابات این دوره ایشان از مدت‌ها قبل، یعنی بیش از یک سال قبل از انتخابات به این مسئله ورود پیدا کردند که در زمان رهبری ایشان، این مورد بی‌سابقه است. لذا معظم له این چهار کلمه را به صورت ساده و روان مطرح فرمودند که این چهار کلمه یک دنیا معنی، به هم پیوستگی و در ارتباط با هم هستند که خطاب و پیامشان به مردم عزیز ، دولت انقلابی، شورای نگهبان، قوه قضاییه، هیئت های اجرایی و هیئت های نظارتی انتخابات، صدا و سیما، احزاب، اشخاص حقیقی تاثیر گذار و… می باشد.

وی در ادامه گفت: در دو مقوله “امنیت و سلامت” استنباط و تحلیل بنده این است که دشمن به خاطر ضربه سنگینی که در تهاجمات بی وقفه، چند جانبه، چند بعدی و چند شکلی که در سال گذشته به امید ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران متحمل گردید ؛ کشتی اش به گل نشست و امیدش به یاس تبدیل شد‌. اینک در شبکه‌ها و فضای مجازی، با توجه به سخنانی که زده می‌شود، عمدتاً روی چند بخش کار می‌کنند: اول اینکه اصل مبانی اعتقادی مردم را نشانه گرفته‌اند _که اینجا جای بحث نیست_ دوم اینکه اینها به سمت و سویی می روند که مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند. نهایتاً اگر ایادی این مزدوران که پول می‌گیرند _مثل افرادی که در حرم شاه چراغ شیراز آن فاجعه را به وجود آوردند_ و از طریق ترور، انفجار و… به دنبال این قضایا هستند؛ اینها قصد به مخاطره انداختن امنیت انتخابات را دارند و نتیجه آن را در عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای به دست می‌آورند که قطعاً موفق نخواهند شد. چرا که دستگاه‌های اجرایی و سیستم‌های اطلاعاتی حواسشان هست و مشغول کارو رصد اطلاعاتی هستند.

کوهکن درباره بحث “سلامت” انتخابات گفت: شایان ذکر است که گاهی ما انتخابات را با سلامت برگزار می‌کنیم، اما رفتار و گفتارمان کاملاً شفاف نیست که این رفتار و اقداماتی که در اجرا و نظارت انجام می‌دهیم، عین سلامت است و مشکلی ندارد. لذا مردم هم باید در جریان قرار گیرند. استنباط بنده این است کسانی که تصمیم می‌گیرند و در اجرا و در نظارت قرار میگیرند، باید به نوعی شفاف عمل کنند تا به هیچ عنوان دشمن نتواند سوء استفاده کند و به مانند سال ۸۸ بحث سلامت انتخابات اسفند ماه را زیر سوال ببرند.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه در بحث “رقابت” قطعاً و یقیناً به هیچ عنوان برداشت بنده این نیست که نگاه رهبر فرزانه انقلاب از نظر رقابت به یک جریان سیاسی معطوف و رقابت را در درون خود آنان ببینند؛ خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب همیشه با همه جریانات سیاسی بسیار بسیار پدرانه برخورد کرده اند. استنباط بنده این است که اگر بخواهد رقابتی وجود داشته باشد، بخش قابل توجهی به کسانی که این زمینه رقابت را فراهم می کنند، برمی‌گردد. بعد از فراهم کردن این زمینه رقابت، دوستانی از جریان اصلاح طلب در سراسر کشور که مهر اصلاح طلبی روی پیشانی شان خورده است، مطمئن شوند به صرف اصلاح طلب بودن، صلاحیتشان رد نخواهد شد. بلکه دقیقاً به عملکرد، سوابق آنان و بهتر بگویم همان چهارچوب‌های قانونی توجه می‌شود. این مسئله مهمی است. اگر حاکمیت در این بخش کار کند، یعنی مجریان و ناظران از همین الآن اعلام کنند که از همه کسانی که این توانایی را در خود می‌بینند که در امر قانونگذاری و در قوه مقننه، برای کشور و مردم مفید واقع می‌شوند و خود هم می‌دانند که شرایط قانونی را دارند، از ایشان می خواهیم و استقبال می کنیم که ورود پیدا کنند. اولین قدم همین است. این کار را حاکمیت، دستگاه‌های اجرایی دولت و شورای نگهبان انجام می‌دهد. آنگاه دیگر بهانه‌ای دست کسی نیست که بگوید ما چرا باید به انتخابات وارد شویم؟ اگر ورود پیدا کنیم، صلاحیت کاندیداهای ما را رد خواهند کرد. به هر جهت نسبت به تجربه گذشته عرض می کنم که آنچه در گذشته و در مصاحبه‌ها و صحبت‌های اصلاح طلبان وجود داشته، دغدغه در مورد رد صلاحیت‌ها بوده است. اگر این دغدغه برطرف و برکنار شود که فردی به صرف داشتن تفکر اصلاح طلبانه رد صلاحیت نمی‌شود. آنگاه اگر حضور پیدا نکند و نهایتاً به سمت و سوی تحریم انتخابات برود، در این صورت شلیکی خواهد بود به سمت خود! به نظر من اگر یک جریان سیاسی چنین کاری بکند _ تحریم انتخابات_ نهایتاً عمر سیاسی خود را به پایان خواهد رساند بنابراین با توجه به شناخت جریان اصلاح طلب و با توجه به اینکه درون این جریانات دوستان و برادرانی هستند که علقه‌های قوی و سنگینی با نظام، اسلام و انقلاب دارند، بعید می‌دانم اجازه دهند بعضی از افراد که سطحی فکر می‌کنند، این جریان را به آن سمت و سو ببرند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید