» اخبار جدید » لزوم توجه به جهاد تبیین در فعالیت یاوران و خادمیاران رضوی : در نشست یاوران رضوی با مسئولان کانون خدمت رضوی استان تهران مطرح شد
اخبار جدید - جوانان - کانون های خدمت رضوی استان تهران

لزوم توجه به جهاد تبیین در فعالیت یاوران و خادمیاران رضوی : در نشست یاوران رضوی با مسئولان کانون خدمت رضوی استان تهران مطرح شد

۲۷ خرداد ۰۲ 1۰43

 

مسئول پایش و ارزیابی خادمیاران رضوی استان تهران توجه هر چه بیشتر یاوران و خادمیاران رضوی به موضوع جهاد تبیین را ضروری دانست.

به گزارش آسمانی نیوز، مجید زارعی مسئول پایش و ارزیابی خادمیاران رضوی استان تهران در نشست یاوران رضوی استان تهران که در سالن اجتماعات وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی برگزار شد،اظهار داشت: در زمان کنونی وظیفه همه ما عمل به مساله جهاد تبیین بوده که این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری است وهر چقدر ما در این راه عملکرد بهتری داشته باشیم  در راستای شناساندن مقام ولایت که از مهمترین وظیفه ما است ،موفق تر خواهیم بود.

وی با اشاره به روایاتی که در خصوص غربت امام رضا (علیه السلام) نقل شده است،‌ ‌گفت:‌ لقب غریب الغربا یکی از معروفترین القابی است که به امام رضا (علیه السلام) نسبت داده شده و ما به عنوان خادمیاران و یاوران رضوی وظیفه داریم به اندازه وسع خودمان این غبار غربت را از وجود مبارک آن امام رئوف بزداییم.

تسهیل زیارت برای زائران

مسئول پایش وارزیابی خادمیاران رضوی استان تهران با طرح این سوال که  وظیفه ما با توجه به این حدیث که امام رضا (علیه السلام) فرموده اند «به زیارت ما بیایید» چیست؟ خاطر نشان کرد:‌ برای عملی کردن این فرمایش حضرت را در بحث زدودن غربت ایشان، چند نکته را باید رعایت کنیم:‌نخستین و مهمترین مساله  تسهیل  موضوع زیارت برای زائران است، دومین مساله چشاندن زیبایی‌ها و شیرینی زیارت به زائران و سومین مساله ایجاد شوق زیارت مجدد در زائران است.

مجید زارعی ادامه داد:‌ مساله تشکیک در ولایت امام رضا (علیه السلام) یکی از موضوعاتی  است که در زمان ولایت ایشان توسط اطرافیانشان اتفاق افتاد. این افراد به خاطر دنیا و مادیات این شک را ایجاد کردند در حالی که آنچه در روایات آمده است به ما یاد میدهد که ما از حضرات خودشان را بخواهیم و اگر اینگونه باشد آنها خود دنیا و آخرت را به ما عنایت میکنند.

وی گفت: تولد امام جواد در سنین بالای امام رضا (علیه السلام) مساله دیگری بود که بعضی از برادران  آن امام همام را بر آن داشت تا به حضرت بگویند که این پسر فرزند شما نیست، امام رضا (علیه السلام )‌ نیز برای این که ولایت در مسیر خودش باقی بماند قبول کردند که نسب شناسان با رعایت نکردن شوون امامت این مساله را کارشناسی کنند و در نهایت با تایید  نسب شناس این تشکیک نیز رفع شد.

شناخت ولایت مهمترین موضوع روز است

مسئول پایش و ارزیابی خادمیاران رضوی استان تهران  با اشاره به این که در زمان کنونی چه اقداماتی را باید انجام داد تا در مسیر ولایت حرکت کنیم ‌گفت:‌ همانطور که امام جواد(علیه السلام)‌فرمودند: “هر کسی عارفا بحق ولایت به زیارت پدر بزرگوارشان مشرف شود  بهشت بر او واجب می گردد» ما هم باید نسبت به موضوع ولایت و شناخت حق امام رضا (علیه السلام)‌دانش مان را افزایش دهیم به گونه ای که اخلاق، رفتار و کردار ما بعد از تشرف به موضوع  خادمیاری با قبل از آن متفاوت باشد.

وی با بیان این که همه افرادی که به رتبه یاوری و یا خادمیاری رسیده اند قطعا عنایت خود حضرت بوده است،‌ گفت: ‌زمانی که نام یاور و یا خادمیار امام رضا(ع) به ما نسبت داده می شود،‌ خانواده، نزدیکان و دوستان تفاوت عمده ای را در کلیه اعمال ما احساس کنند و تمام زندگی ما باید رنگ و بوی امام رضایی به خود بگیرد.

زارعی با اشاره به نامه امام رضا (علیه السلام) به عبدالعظیم حسنی،‌گفت:‌ ضرورت دارد تا همه یاوران و خادمیاران رضوی این نامه را مطالعه کنند وآ‌ن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی در آخر با تاکید بر مطالعه کتاب های  سیره عملی امام رضا (علیه السلام)‌و کتاب عنایات امام رضا (علیه السلام)‌به خواص، بیان کرد:‌همه باید نسبت به سیره آن امام همام شناخت پیدا کرده چرا که اگر فردی هدفش امام رضا (علیه السلام )‌باشد دیگر به دنبال ثبت عملکرد، جهت تشرف و کشیک در حرم نیست و در همین تهران به عنوان یاور یا خادمیار رضوی می تواند فعالیت کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

احمد زمردی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید