» سیاست » آیت الله علیرضا اعرافی » مدیر حوزه‌های علمی به مناسبت روز تکریم روز خبرنگار عنوان کرد ؛ روایت‌گری درست، یک سیاست و اصل مهم در برنامه‌ریزی‌ها است
آیت الله علیرضا اعرافی - دولت - سیاست - قم

مدیر حوزه‌های علمی به مناسبت روز تکریم روز خبرنگار عنوان کرد ؛ روایت‌گری درست، یک سیاست و اصل مهم در برنامه‌ریزی‌ها است

۲۳ مرداد ۰۲ 2۰137

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: مخاطب حوزه تمام جمعیت دنیا و آیندگان هستند و رسانه حوزه نیز به عنوان بلندگوی این مرکز باید چنین مخاطبی را برای خود ببیند.

به گزارش «بهارستان آنلاین»، جضرت آیت الله علیرضا اعرافی در مراسمی که به مناسبت  تکریم روز خبرنگار در خبرگزاری حوزه برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) و اسارت آل الله و با گرامیداشت روز خبرنگار و با تقدیر از تلاش خانواده بزرگ رسانه، خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان در فضای مجازی و همه نهادها و سازمان هایی که در منظومه حوزوی فعالیت دارند و رسانه های ملی و فرا ملی در راستای آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران فعال هستند اظهار کرد: به همان اندازه که ما جریان اطلاع رسانی که مقهور استکبار جهانی و در چنبره شیطانی حرکت می کند و جریان خبر و اطلاع رسانی و اختاپوسی که اطلاعات سالم در عالم را تهدید می کند را نمی پسندیم و نکوهش می کنیم، به همان اندازه از کاروان عظیم خبر رسانی، خبرنگاری درست که در خدمت آرمان های انسانی، الهی، آزادگان، مسلمانان و معارف الهی هستند تقدیر و تشکر می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که کار خبرنگاری باید به عنوان یک کار سخت، دشوار و ارزشمند به شمار بیاوریم افزود: روز خبرنگار همزمان شده با جریان خبرنگاری عاشورا که در این ایام شاهد روایت‌گری صحیح و درست خاندان اهل بیت(ع) از جریان عاشورا هستیم. یکی از علت‌های ماندگاری واقعه عاشورا همین روایت‌گری است و این جریان و داستان در سه مرحله پیش از عاشورا، عاشورا و پس از عاشورا به گونه ای تمهید، تدبیر و مهندسی شده است که ماندگار شود و روایات های صحیح آن انعکاس پیدا کند و در برابر تحریف و دسیسه های پیش رو از خود صیانت نماید.

وی با بیان اینکه هر داستان، واقعه و اتفاقی اگر بخواهد اثرگذار باشد و منعکس شود، باید در درون آن روایتگری انعکاس و انتشار تعبیه شود و این از قواعد مهم اطلاع رسانی است اظهار کرد: اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم، قطعا در امور دچار مشکلاتی خواهیم شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه تمهیدات لازم باید برای روایت‌گری درست اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: این موضوع یک سیاست و اصل مهم در برنامه‌ریزی‌ها است.اگر برنامه‌ها با این سیاست باشد طبیعتا راه برای اطلاع‌رسانی و نشر بازتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یزیدیان می‌خواستند خبر و حماسه عاشورا در گوشه ای محصور و در همان صحرای کربلا مدفه عاشورا موجب شد این واقعه نورافشان در دل تاریخ بماند. خبرنگاران در درجه نخستنگاه اهل بیت(ع) و برنامه برای ماندگاری و عدم تحریف عاشورا بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام سجاد(ع) در هیچ‌کدام از خون‌خواهی‌های پس از عاشورا حضور محوری نداشتند، اظهار داشت: مخاطب حوزه تمام جمعیت دنیا و آیندگان هستند و رسانه حوزه نیز به عنوان بلندگوی این مرکز باید چنین مخاطبی را برای خود ببیند، باید این رویکرد را همواره داشته باشیم، این رویکرد توان را افزایش خواهد داد و در برنامه‌ریزی‌ها اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید به آینده‌های پیش رو بیاندیشیم، اظهار داشت: ایده‌پردازی، آینده‌نگری و پیش بینی آینده به ویژه در حوزه فناوری‌ها و هوش مصنوعی باید در خبرگزاری حوزه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی رسانه‌ها و ماهواره‌هایی که از حوزه برآمده است اهمیت بسیاری دارند، عنوان کرد: باید این شبکه‌سازی در حوزه شکل بگیرد. گفتمان انقلاب اسلامی، پایه و محور فعالیت است، متاسفانه این گفتمان مورد بی‌مهری‌هایی قرار می‌گیرد که باید این رویه اصلاح شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با موضوع تبلیغ، اظهار کرد: این موضوع همواره در جلسات متعدد ازجمله شورای معاونین نیز مطرح شده است و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید