» اخبار جدید » کمک مؤمنانه خیرین و خادمیاران رضوی منطقه ثامن تهران به زائر اولی‌ها
اخبار جدید - کانون های خدمت رضوی استان تهران

کمک مؤمنانه خیرین و خادمیاران رضوی منطقه ثامن تهران به زائر اولی‌ها

۲۵ تیر ۰۱ 1۰33

به گزارش آسمانی نیوز از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران،خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۸ (ثامن) تهران در راستای یکی از وظایف ذاتی خود و برای حمایت از نیازمندان و افرادی که تاکنون امکان سفر و زیارت امام هشتم(ع) را نداشته اند، با کمک خیرین موفق به چهار نوبت واریز نقدی به اسم کمک هزینه اعزام و میزبانی از زائر اولی ها شدند.

در باب زیارت ائمه اطهار روایات بسیاری آمده¬است؛ از جمله روایت ذیل:

عبدالرحمن بن مسلم از امام کاظم ـ علیه السلام ـ پرسید و گفت: زیارت امیرالمؤمنان ـ علیه السلام ـ افضل است یا زیارت امام حسین ـ علیه السلام ـ و سپس یک یک امامان را نام برد.

امام کاظم ـ علیه السلام ـ در پاسخ فرمودند: ای عبدالرحمن! هر کس که اولین ما را زیارت کند، آخرین نفر ما را زیارت کرده است، چنان که اگر آخرین ما را زیارت کند، اولین نفر ما را زیارت کرده است. هر کس ولایت اولین نفر ما را بپذیرد، ولایت آخرین نفر ما را پذیرفته است. کسی که حاجت یکی از دوستان ما را برآورد، گویا حاجت همه ما را برآورده است.»

بنابراین، زیارت هر کدام در حقیقت زیارت همه آنان است و از نظر فضیلت نیز یکسان است، لیکن برخی عوارض خارجی، مانند دوری راه، غربت، فشار و سخت گیری¬های حاکمان ستمگر یا عوامل دیگری که ما نمی‌توانیم بفهمیم، سبب شده که به زیارت برخی از امامان (علیهم السلام) توصیه ویژه¬ای، یا ثواب مخصوصی ذکر کرده اند.

با توجه به اینکه در آیات و روایات متعددی بر ترغیب دیگران به زیارت قبور مطهر امامان و معصومان(ع) اشاره شده، این رسم و مرام همیشگی خادمیاران رضوی استان‌ها در اجرای چنین برنامه‌ای است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آرزو ولی زاده

  • ×

    با ما در ارتباط باشید