» اجتماعی » افزایش دستمزد کارگران بایستی با حساسیت درنظر گرفته شود/ رشد کمتر از ۵۰ درصدی دستمزد جفا به کارگران است
اجتماعی - تهران - حقوق و دستمزد - قوه قضائیه

افزایش دستمزد کارگران بایستی با حساسیت درنظر گرفته شود/ رشد کمتر از ۵۰ درصدی دستمزد جفا به کارگران است

۴ اسفند ۰۱ 1۰49

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: درآمد کارگران با توجه به نرخ تورم و رشد قیمت‌ کالاهای پر مصرف دیگر جوابگوی هزینه زندگی آنها نیست، بعید به نظر می‌رسد رشد دستمزد کارگران برای سال آینده کمتر از ۵۰ درصد باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در تشریح آخرین توافقات انجام شده در این شورا گفت: چانه‌زنی‌ها برای تعیین حداقل مزد سال ۱۴۰۲ ادامه دارد؛ نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در آخرین جلسه شورای عالی کار در رابطه با رقم سبد معیشت به جمع بندی نرسیدند.

وی اظهارداشت: اعضای کمیته دستمزد هرساله سبد معیشت را متناسب به میزان تورم تعیین می‌کنند. به عقیده من اگر میزان افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده با این حجم تورم کمتر از ۵۰ درصد باشد جفا به قشر زحمت کش کارگر است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در ادامه افزود: کار بررسی و تصمیم گیری مزد کارگران برای سال آینده نسبت به سال‌های قبل به دلیل رشد تورم، سخت است. در جلسات آینده ابتدا هزینه سبد معیشت کارگران مشخص و سپس وارد شور و بررسی برای تعیین نهایی میزان افزایش دستمزد کارگران خواهیم شد.

وی افزود: تعیین میزان سبد معیشت و دستمزد کارگران برای سال آینده بایستی با حساسیت خاصی درنظر گرفته شود چرا که افت ارزش پول ملی موجب افزایش هزینه‌های زندگی شده است.

خدایی در پایان با بیان اینکه برگزاری جلسه تعیین نهایی سبد معیشت و دستمزد کارگران به جلسات آینده موکول شده، افزود: روند برگزاری جلسات بصورت هفتگی تا پایان اسفند ادامه دارد. امیدواریم بتوانیم در این جلسات با تصمیم گیری‌های درست و حفظ جوانب لازم دستمزدی رضایتبخش و متناسب با نرخ تورم برای سال آینده کارگران تعیین شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید