» اخبار جدید » امضای مصوبه دستمزد اشتباه بود/مظلومیت ما کارگران ذره‌ای کوچکتر از مظلومیت شهید بهشتی و یارانش نیست
اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - حقوق و دستمزد - دولت - سیاسی

امضای مصوبه دستمزد اشتباه بود/مظلومیت ما کارگران ذره‌ای کوچکتر از مظلومیت شهید بهشتی و یارانش نیست

۵ تیر ۰۲ 0۰41

آسمانی نیوز – آیین گرامیداشت مقام شهدای هفتم تیر با حضور اعضا و مدیران خانه کارگر جمهوری اسلامی در مجموعه شهدای ۷۲ تن واقع در قطعه ۲۲ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از بازنشستگان و کارگران عضو خانه کارگر برگزار شد، علی خدایی (عضو شورای عالی کار و هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از اعضای این حزب شد، اظهار کرد: جایگاه شهید بهشتی چنان است که جملات و فیلم‌های ایشان هنوز بین مردم در فضای مجازی به صورت خودجوش پخش می‌شود زیرا حقانیت سخنان ایشان هر روز بیشتر اثبات می‌شود.

وی با اشاره به رد شدن شکایت کارگران و بازنشستگان از دیوان عدالت اداری درباره مزد گفت: امسال ما شکایت درباره مزد کردیم و سال ۱۳۹۹ هم شکایت کرده بودیم که به جایی نرسید. من از دیوان عدالت اداری تعجب می‌کنیم که نه به مولفه بند یک و نه به بند دو ماده ۴۱ قانون کار توجه نمی‌کند و مزد مصوب شورای عالی کار در سال ۱۴۰۲ را خلاف قانون کار درنظر نمی‌گیرد. در حالی که تورم ما ۵۰ درصد است و مزد ۲۱ و ۲۷ درصد افزایش یافته است.

خدایی گفت: من در کنار مزار شهدای هفتم تیر اعتراف می‌کنم که امضای مصوبه توسط ما مزدی یک اشتباه بود. اینکه در شرایطی خاص این تصمیم گرفته شد، بحث مفصلی است که در اینجا جایش نیست، اما زیبنده نیست دبیرخانه شورای عالی کار توسط وزارت کار به ستاد ارسال جوابیه تبدیل شود و تریبون‌های دولت آن را پمپاژ کنند. اگر راست می‌گویند فیلم جلسات را منتشر کنند. ما گاهی تورم سال گذشته را به عنوان معیار معرفی می‌کردیم و باز هم مخالفت می‌شد.

عضو شورای عالی کار خطاب به نهادهای بالادستی در این حوزه گفت: ما به نهادهای نظارتی بالادستی مربوط به حوزه تظلم‌خواهی می‌گوییم که مقابل کارگران راه اعتراض و تظلم خواهی قانونی را نبندید. زیرا کمتر کسی است که نداند این روزها چه بر کارگران و بازنشستگان می‌رود.

خدایی افزود: ما شاهد این بودیم که معاونت روابط کار در پاسخ به تقاضای ما برای حضور از یک نفر از اعضای تشکل‌های بازنشستگی در مذاکرات گفت اگر چنین شود گروه کارفرمایی معترض خواهد شد. ما حتی مطرح کردیم که بجای یکی از اعضای کارگری از بازنشستگان جایگزین شوند که با این هم مخالفت شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: کسانی که طرح استاد-شاگردی و مواد حذف شده پیش نویس برنامه هفتم توسعه را مطرح کردند، باید محاکمه شده و از فرآیند تنظیم قوانین خارج شوند زیرا عملا ضعیف‌ترین اقشار را در بخش روابط کار این برنامه هدف گرفته بودند که درنهایت با منت گذاشتن بر سر افراد آن را حذف کردند.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی گفتند جامعه اسلامی جامعه‌ای است که افراد در آن فضول هستند و در هر حوزه‌ای نظارت می‌کنند. مظلومیت ما کارگران ذره‌ای کوچک از مظلومیت شهید بهشتی و یارانش است که در اینجا خفته‌اند و ما به پشتوانه آنان امروز آزادانه سخن می‌گوییم.

انتهای پیام/

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید