» کانون های خدمت رضوی کشور » کانون های خدمت رضوی استان تهران » تجلیل از جانباز سرافراز محمد کجوری حسن ختام برنامه‌های سال ۱۴۰۲ کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴
کانون های خدمت رضوی استان تهران

تجلیل از جانباز سرافراز محمد کجوری حسن ختام برنامه‌های سال ۱۴۰۲ کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴

۲۷ اسفند ۰۲ 1۰30

خادمیاران کانون ایثار و شهادت در آخرین جمعه سال جاری و در ایام‌ ماه مبارک رمضان میهمان بیت جانباز محمد کجوری بودند.
به گزارش آسمانی نیوز، محمدرضا شکوری مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در گفت‌وگویی اعلام‌ کرد: خادمیاران کانون ایثار و شهادت در راستای بزرگداشت جانبازان عزیز و ارج نهادن به ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آن‌ها در آخرین برنامه خود در سال جاری به دیدار جانباز گرانقدر محمد کجوری رفتند.
وی گفت: محمد کجوری با وجود داشتن دو فرزند و حضور دو تن از برادران خود در جبهه برای دفاع از وطن عازم مناطق عملیاتی جنوب شد و در این راه به مقام‌ جانبازی نائل آمد.

شکوری با اشاره به زمان حضور جانبازی کجوری در جبهه افزود: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛ از آنجا که به قول و قرارهای صدام‌ اعتبار و اطمینانی نبود گروهی از رزمندگان احساس تکلیف کردند برای حفاظت و پاسداری از مرزهای وطن در مناطق عملیاتی مستقر شدند و جبهه‌ها را برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی از سوی دشمن خالی نکردند که محمد کجوری جزء این دسته از افراد بود و حضور و در ادامه مجروحیت او با این دوران و پایان ظاهری جنگ تحمیلی مصادف شد.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در ادامه با اشاره به نحوه جانبازشدن محمد کجوری افزود: جانباز کجوری در یک عملیات آفندی در تیرماه ۱۳۶۶ همراه گردان مالک به خط زده و هنگام‌ بازگشت از این عملیات از ناحیه دست مجروح و دچار موج‌گرفتگی می‌شود.
شکوری با بیان خاطره مجروحیت جانباز کجوری گفت: منطقه شلمچه با جاری کردن آب از سوی عراق حالت باتلاقی پیدا کرده بود. ایثارگر کجوری که داخل باتلاق فرورفته بود، هنگامی را برای استراحت توقف می‌کند که متوجه ناهمواری زیر پایش می‌شود و می‌بیند روی پیکر مطهر شهدای گردان کمیل که همه به شهادت رسیده بودند، ایستاده و با صحنه بسیار منقلب‌کننده‌ای روبه‌رو می‌شود.
پس از پایان عملیات؛ انفجار مهیبی پشت سر گروهی که در حال بازگشت بودند، رخ می‌دهد و ایشان هم از ناحیه دست مجروح و دچار موج‌گرفتگی می‌شود.

با توجه به شرایط موج‌گرفتگی ابتدا به بیمارستان روانی منتقل می‌شود که با توجه به شرایط نامساعد بلافاصله آنجا را ترک می‌کند و به دلیل عدم تمرکز به اشتباه راهی اصفهان‌ می‌شود که با همیاری و کمک مردم به تهران می‌آید. در همین گیر و دار و به دلیل عدم‌ ثبت هویت ایشان؛ بنیاد تعاون‌ خبر مفقودی و شهادت محمد کجوری را اعلام می‌کند که پس از بهبودی با کمک مردم به تهران و آغوش خانواده برمی‌گردد.
شکوری در پایان گفت: از برکات این دیدار حضور پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امیرالمومنین(ع) در کنار پرچم متبرک‌ رضوی بود که موجب نورانی‌تر شدن این محفل معنوی شد و حال و هوای خوشایندی را در اولین جمعه مبارک ماه رمضان بر جلسه حاکم کرد.

پایان‌بخش این جلسه هم‌خوانی صلوات خاصه حضرت ثامن الحجج(ع) و اهدای تبرکات و هدایا به جانباز سرافراز محمد کجوری بود.

انتهای پیام/ فاطمه ذاکری

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد اکبری میاندشتی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید