» اجتماعی » دیدار چهره بچهره با خانواده شهیدان حقیقی در کرج
اجتماعی - البرز - جدیدترین اخبار - جوانان - حقوقی و قضائی - خانه و خانواده - شهدا

دیدار چهره بچهره با خانواده شهیدان حقیقی در کرج

۲۰ خرداد ۰۲ 2۰101

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: راه نورانی شهیدان برای پاسداری از نظام اسلامی استمرار می یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در نشستی با حضور معاونین این اداره کل، با حاجیه خانم صغری نان پرداز، مادر شهیدان محمد رضا و محمود رضا حقیقی دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه نورانی شهیدان والامقام برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان های نظام اسلامی، استمرار می یابد.
وی با ستایش صبر و استقامت این مادر گرانقدر، تجلیل از رشادت و ایثار شهدا را وظیفه مسئولان و آحاد جامعه دانست و اظهار داشت: برنامه دیدار با والدین شهدا و اعضای خانواده آنان، فرصتی ارزشمند برای یادآوری جایگاه شهیدان والامقام و اهمیت فداکاری آنان در تأمین امنیت و استقلال امروز است.
جابری انصاری، مطالعه سیره و زندگی شهدا و گام نهادن در مسیری که آنها پیمودند را یکی از راه‌های سعادتمندی عنوان و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ شهادت در کشور زنده نگه داشته شود و نسل جوان را با رشادت‌های شهیدان آشنا ساخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، یکی از جلوه‌های قدرشناسی از شهدا را پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی ایران ذکر کرد.
جابری انصاری با نثار درود و صلوات به روان پاک شهیدان حقیقی، از مادر این شهیدان خواست برای همه مسئولان در راه خدمت صادقانه به مردم و اعتلای میهن اسلامی‌مان دعا کند.
در این دیدار حاجیه خانم صغری نان پرداز، مادر شهیدان محمد رضا و محمود رضا حقیقی ضمن بیان خاطرات از این دو شهید ارزشمند بر ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد.
وی ادامه داد: گاهی از من می‌پرسند، از اینکه فرزندانت شهید شده‌اند ناراحت نیستی؟ اشک نمی‌ریزی؟ می‌گویم کسی ناراحت می‌شود و اشک می‌ریزد که خسارت دیده باشد؛ اما پسران من آبروی من را در دنیا و آخرت حفظ کردند.
وی در خصوص خنده شهید در قبر اظهار داشت: لحظه‌ای که محمدرضا را کنار قبر گذاشتند و در جعبه را باز کردند همه آمدند و از شهید خداحافظی گرفتند، من یک مفاتیح گرفتم و خواستم تا قبل از این که پیکر شهید را وارد خاک کنند یک زیارت عاشورا بخوانم، همین که به “السلام علیک یا اباعبدالله” رسیدم یک دفعه پدر شهید و تمام جمعیت یک صدا فریاد زدند شهید دارد می‌خندد.
این مادر شهید ضمن برجسته خواندن مقام شهدا نزد پروردگار، خواستار آن شد تا یاد و خاطره شهدا همواه در جامعه زنده بماند و سیره عملی شهدا در زندگی آحاد جامعه ساری و جاری شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

مجید خانجانی

  • ×

    با ما در ارتباط باشید