» اخبار جدید » رجب طیب اردوغان : نتانیاهو تاوان جنایت های جنگیش را دیر یا زود خواهد داد
اخبار جدید - بین الملل - جدیدترین اخبار - دولت

رجب طیب اردوغان : نتانیاهو تاوان جنایت های جنگیش را دیر یا زود خواهد داد

۱۶ آذر ۰۲ 2۰68

 رئیس جمهور ترکیه گفت: نتانیاهو هرگز نخواهد توانست از پرداخت بهای کاری که در غزه انجام داده است، فرار کند.

به گزارش بهارستان آنلاین، رجب طیب اردوغان در جمع خبرنگاران گفت: نتانیاهو به خاطر کارهایی که در غزه انجام داده است محاکمه خواهد شد و تاوان جنایت های جنگی را که مرتکب شده، دیر یا زود خواهد داد.

اردوغان افزود: حمایت نامحدود غرب اعم از تسلیحات، مهمات و تجهیزات جنگی چیزی است که اسرائیل را از بچه لوس غرب به این نقطه رساند.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل جرات ترور اعضای جنبش حماس در ترکیه را داشته باشد، بهای سنگینی برای ان خواهد پرداخت به طوری که دیگر قادر به ایستادگی نخواهد بود.

اردوغان با اشاره به اینکه حماس در درجه اول یک سازمان مقاومتی و یک جنبش سیاسی است که در انتخابات فلسطین پیروز شده است، بیان کرد: گفتگوهایمان با کشورهای خلیج(فارس) را به منظور التیام زخم های فلسطینی ها و تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای ۱۹۶۷ میلادی تقویت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه تعداد همبستگی کنندگان با فلسطینی ها در جهان روز به روز در حال افزایش است و این صداهای روزافزون تنها پس از پایان بی عدالتی ها در فلسطین و مجازات جنایت کاران آرام خواهد شد، تصریح کرد: از هفتم اکتبر نگاه غرب به اسرائیل به طور قابل توجهی تغییر کرد. به اعتقاد من اسرائیل در زمان کوتاهی به دلیل مواضع خصمانه بویژه در قبال غزه ورشکسته خواهد شد.

وی افزود: مقامات اسرائیلی دیر یا زود در دادگاه بشردوستانه محاکمه خواهند شد و به مجازاتی که مستحق آن هستند، خواهند رسید و جایگاهشان زباله دان تاریخ خواهد بود.

اردوغان تاکید کرد: بی شک اسرائیل به خاطر سرکوب گری هایی که از جنگ جهانی دوم در اراضی اشغالی مرتکب شده است، محاکمه خواهد شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید