» استان ها » اصفهان » گام بلند دولت سیزدهم برای ایجاد همگرایی بیشتر در آسیا /اروپا محزون بدعهدی‌های‌ خود است
اصفهان - امنیت ملی - سیاست - سیاسی - قوه قضائیه

گام بلند دولت سیزدهم برای ایجاد همگرایی بیشتر در آسیا /اروپا محزون بدعهدی‌های‌ خود است

۱ اسفند ۰۱ 4۰86

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌طورحتم نتایج این همکاری که به نفع صلح و امنیت بین‌المللی است را طی ماه‌های آینده و در داخل کشور رهگیری و مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آسمانی نیوز» ؛ عباس مقتدایی خوراسگانی ، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر رئیس‌جمهور به چین اظهار‌کرد: این سفر سرآغاز حرکتی توأم با آثار و نتایج مثبت در آسیا بود. براین اساس می‌توان عنوان کرد که دامنه این دیدار به دو کشور ختم نمی‌شود و بلکه آثار و نتایج آن نه‌تنها در منطقه آسیا بلکه در کل جهان نیز اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: اکنون روند چرخش قدرت به‌ویژه در ابعاد اقتصادی از غرب به سمت آسیا شدت گرفته است. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های آیت‌الله رئیسی در این مسیر  بسیار اثرگذار بوده است.

مقتدایی تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران و چین نه‌تنها در سازمان شانگهای کنار روسیه و هند هستند، بلکه در مناسبات دوجانبه ایران و چین، ایران و روسیه و ایران و برخی سازمان‌های بین‌المللی خط‌ مشی قابل‌توجهی را دنبال می‌کنند و آثار تقویت‌کننده ایران در ابعاد اقتصادی، بانکی و تجاری را نیز سبب می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: گام بلند دولت سیزدهم برای ایجاد همگرایی بیشتر در آسیا برداشته‌شده است.

نماینده مردم اصفهان در‌ پایان این گفت‌وگو متذکر شد: به نظر می‌رسد که اقدام چین در دعوت از رئیس‌جمهور ایران و حضور رئیس‌جمهور ایران با حضور مسئولان اثرگذار کشور، یک اراده برای نمایش همکاری بیشتر بود. اکنون پیداست که اروپا محزون بدعهدی‌های‌ خود است. جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با حضور بیشتر در آسیا سد تحریم‌های شکسته شده را به‌سرعت منتفی و بی‌اثرتر از گذشته کند./

انتهای پیام

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید