» سیاست » احزاب و شخصیت ها » شورای نگهبان باید با نگاه رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم، برخی نگاه‌های سلیقه‌ای را مدیریت کند
احزاب و شخصیت ها - اخبار جدید - تهران - جدیدترین اخبار - دولت - سیاست

شورای نگهبان باید با نگاه رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم، برخی نگاه‌های سلیقه‌ای را مدیریت کند

۲۳ تیر ۰۲ 0۰32

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه هیچ نظام مردم‌سالاری بدون انتخابات معنا ندارد، گفت: انتخابات لازمه هر نظام دموکراتیک، رقابت ضرورت این انتخابات و حزب پیش‌نیاز رقابت است.

به گزارش «آسمانی نیوز» ؛ مصطفی کواکبیان درهمایش نقش احزاب در انتخابات که در سالن اجتماعات وزارت کشور و با حضور دبیران‌ کل و معاونان احزاب و چهره‌های سیاسی برگزار شد. و در جمع‌بندی جلسه گفت: از مجموع احزاب کشور ۷۳ حزب در این همایش شرکت کردند.

عضو خانه احزاب، یاد حسن غفوری‌فرد عضو فقید این نهاد را گرامی‌داشت و وی را از بزرگان خانه احزاب دانست و از رهبرفرزانه انقلاب درخواست کرد که دیداری هم با شخصیت‌های حزبی داشته باشند.

وی در تذکراتی عنوان کرد: در این جلسه قرار نبود مشکلات کلان مطرح شود و برخی مباحث مطرح شده چندان ربطی به موضوع نداشت.

کواکبیان تصریح کرد: فصل مشترک بحث‌ها استقبال از هر اقدامی بود که موجب افزایش مشارکت شود. همه خواهان سربلندی نظام هستند و نباید اقدامی در راستای مایوس شدن مردم انجام دهیم و اعتماد آنها را خدشه دار کنیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: اصلاح قانون نظام انتخاباتی هم مورد توجه سخنرانان بود و تأکید شد که این قانون باید طرفدار افزایش مشارکت مردم باشد.

وی موضوع دیگر را رفع موانع مشارکت مردم مانند مشکلات معیشتی و اقتصادی دانست و گفت: در جهت برطرف کردن این موانع باید اقدامات اساسی انجام شود.

کواکبیان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید با نگاه به دیدگاه رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم، برخی نگاه‌های سلیقه‌ای را در برخی از شهرستان‌ها مدیریت کند تا مشارکت افزایش یابد.

وی تأکید کرد: هیچ نظام مردم‌سالاری بدون انتخابات معنا ندارد و همه گروه‌ها از اصلاح‌طلب و اصولگرا خواهان مشارکت حداکثری هستند.

کواکبیان در پایان گفت: انتخابات لازمه هر نظام دموکراتیک و رقابت هم لازمه هر انتخابات است و حزب لازمه رقابت است. اگر احزاب جدی گرفته نشوند، رقابت بی‌خاصیت شده و در پی آن انتخابات و مردم سالاری بی‌خاصیت خواهند شد.پ

انتهای پیام/

منبع خبر : بهارستان آنلاین

به این نوشته امتیاز بدهید!

امیرحسین عصاریان

  • ×

    با ما در ارتباط باشید